Lidé mají rádi extrémně výrobky. Potvrzuje to úspěch koloběžky Segway série GT, která ve veřejné sbírce na webu Indiegogo získala od fanoušků již téměř 20 milionů korun (přes 800 tisíc dolarů), a může se proto vyrábět. Kampaň vrcholí koncem dubna.
Představuje extrémní koloběžka
První kusy ďábelské koloběžky se dostanou na trh letos v létě ve dvou variantách: GT1 a GT2. Liší se ve výkonu motoru a baterie. Parametry silnější verze jsou vskutku impozantní.
Držte si klobouky
Segway GT2 pohání dva silné elektromotory, každý pro jedno kolo. Na nejextrémnější z šesti jízdních režimů, které lze navolit, vypálí stroj z klidu na 50 km za hodinu za 3,9 vteřiny. Při počátečním zrychlení je tak hbitější než většina automobilů.
Koloběžka GT2, postavená na rámu z letecké hliníkové slitiny, jede maximálně sedmdesátkou a zastaví ji hydraulicky ovládané kotoučové brzdy. Aby při jízdě z člověka nevytřásla duši, je každé kolo odpruženo nastavitelnými tlumiči.
Na jedno nabití by měl stroj urazit až 90 kilometrů. To je srovnatelné s běžným elektrokolem. Po svých byste se z výletu neměli vrátit i díky bezdušovým pneumatikám se samotěsnící funkcí. Ta zajišťuje, že se malé dírky umí samy zacelit, a gumy by tak měly odolat i vícenásobnému propíchnutí.
Rychlý stroj patří na okruh
Od koloběžky ze série Segway GT nelze čekat, že by přispěla k bezpečnosti v městských ulicích. Spíš naopak. Rajonem extrémně silného stroje by proto měly být spíše uzavřené arény a závodní okruhy. Koloběžkový sport se ostatně začíná rozvíjet.
Touha lidí poměřovat síly na závodních koloběžkách již dokonce zrodila novou motoristickou disciplínu. Příkladem je šampionát Voltrace, jehož premiérový ročník odstartoval loni v Bratislavě, hlavním městě Slovenska. Šlo o úplně první seriál závodů tohoto typu v Evropě, zúčastnilo se ho třicet závodníků.
Sledujte jízdu na elektrokolběžce z video archivu ABC:
Vyzkoušeli jsme koloběžku Peruť • Zdroj: ABC