V každém správném akčním filmu musí být alespoň jedna automobilová honička. A čím bláznivější, akčnější a adrenalinovější, tím lepší. Některé filmy, třeba Šílený Max nebo série Rychle a zběsile, dokonce byly postavené téměř výhradně na honičkách.
Kvůli honičce v Matrixu vznikla vlastní dálnice
Natáčení filmových silničních honiček prošlo za poslední půlstoletí neuvěřitelným vývojem. Mafiáni v akční klasice Bullitův případ z roku 1968 se ještě prohání ve skutečných autech v opravdových ulicích San Franciska.
Kvůli úvodní honičce Matrix Reloaded o více než 30 let později si filmaři raději postavili v Kalifornii vlastní kus dálnice, aby si tam mohli dělat doslova, co chtěli. Což bylo samozřejmě obrovsky nákladné. Stejně tak jsou drahá samotná speciálně upravená auta, kaskadéři a vlastně cokoliv, co se týká filmování zběsilých scén s rychlými auty ve zdánlivě běžném provozu.
Hrdinové neřídí
Často je potřeba postavit nejen kulisy, ale i neuvěřitelně unikátní a propracované typy vozidel. To aby nebylo vidět, že hlavní hrdina nebo hrdinka filmu ve skutečnosti vůbec neřídí. Pochopitelně, vždyť se musí soustředit na hraní a to spolu s řízením moc nejde dohromady!
Opravdový řidič je umně skryt kdesi hluboko v konstrukci, která je ověšená kamerami tak, aby snímala každý možný úhel akční scény. Z žádné z nich ale nesmí být poznat, že hrdina vůz neovládá. A zároveň nabídnout režisérovi a střihačovi maximum materiálu, ze kterého pak poskládá tu nejlepší akční honičku.
Proč je moderní technologie PXO Akira nejen levnější, ale i bezpečnější?
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.