Točit automobilovou honičku je drama: Bude to s novým vynálezem jednodušší?

Točit automobilovou honičku je drama: Bude to s novým vynálezem jednodušší?
Sdílej
Natočit pořádnou automobilovou honičku jako ze Šíleného Maxe nebo Rychle a zběsile není jen tak. V prvé řadě to je hodně těžké a složité. Filmařům má zjednodušit život nový vynález. Moderní technologie PXO Akira je systém vše v jednom.

V každém správném akčním filmu musí být alespoň jedna automobilová honička. A čím bláznivější, akčnější a adrenalinovější, tím lepší. Některé filmy, třeba Šílený Max nebo série Rychle a zběsile, dokonce byly postavené téměř výhradně na honičkách. 

Kvůli honičce v Matrixu vznikla vlastní dálnice

Natáčení filmových silničních honiček prošlo za poslední půlstoletí neuvěřitelným vývojem. Mafiáni v akční klasice Bullitův případ z roku 1968 se ještě prohání ve skutečných autech v opravdových ulicích San Franciska.

Kvůli úvodní honičce Matrix Reloaded o více než 30 let později si filmaři raději postavili v Kalifornii vlastní kus dálnice, aby si tam mohli dělat doslova, co chtěli. Což bylo samozřejmě obrovsky nákladné. Stejně tak jsou drahá samotná speciálně upravená auta, kaskadéři a vlastně cokoliv, co se týká filmování zběsilých scén s rychlými auty ve zdánlivě běžném provozu. 

Hrdinové neřídí

Často je potřeba postavit nejen kulisy, ale i neuvěřitelně unikátní a propracované typy vozidel. To aby nebylo vidět, že hlavní hrdina nebo hrdinka filmu ve skutečnosti vůbec neřídí. Pochopitelně, vždyť se musí soustředit na hraní a to spolu s řízením moc nejde dohromady!

Opravdový řidič je umně skryt kdesi hluboko v konstrukci, která je ověšená kamerami tak, aby snímala každý možný úhel akční scény. Z žádné z nich ale nesmí být poznat, že hrdina vůz neovládá. A zároveň nabídnout režisérovi a střihačovi maximum materiálu, ze kterého pak poskládá tu nejlepší akční honičku.

Proč je moderní technologie PXO Akira nejen levnější, ale i bezpečnější?

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Články odjinud