Prototyp s názvem Stanley vychází ze sériového SUV Touareg a na první pohled se od něho příliš neliší. Kromě ochranného ocelového rámu na podvozku ho od bězného seriového vozu odlišují především soustava senzorů a antén na střeše. Laserové detektory, stereovize, radar a GPS navigace dodávají elektronickému mozku potřebné informace o trase a překážkách na ní.
Tímto mozkem automobilu je sedm počítačů s procesory Pentium 1.6 GHz, které jsou umístěné za sedačkami. Ty na základě dodaných informací vyhodnocují situaci a dávají pokyny jednotlivým elektronickým systémům řízení.
Závod Grand Challenge 2005 vypukne v říjnu na jihozápadě Spojených států a trasa o délce 282 kilometrů je zatím pečlivě utajována. V průběhu závodu je pak jakýkoli zásah zvenčí nepřípustný.
Sdílej
7. září 2005 • 14:24
Volkswagen představil prototyp automobilu určeného pro závod Grand Challenge 2005. Soutěž je určená pro automatická auta bez řidiče, které musí bez lidské pomoci urazit trať o délce 282 km.