I když prim českých náklaďáků drží stále kopřivnická Tatra, nemělo by se zapomínat ani na lehčí liazky. Především kvůli jejich závodním modelům, které na konci minulého století ovládaly závodní okruhy.
Automobilka sice vyrobila v historii více druhů vozidel, třeba nezapomenutelný a v kopcích supící model RT zvaný trambus, avšak nejhlouběji se do českého motorismu zapsala modelem Liaz. Ten se objevuje na silnicích v mnoha obměnách dodnes, nejúspěšnějším typem byl nákladní valník. Ale přídomek "nezapomenutelný" si zaslouží jeho závodní speciál 110 určený původně pro Rallye Paříž-Dakar.
V roce 1987 si tenhle model poprvé vyzkoušel i klasický závodní okruh, hned od začátku v něm seděl nezapomenutelný František Vojtíšek. I když pro automobilku byla od začátku priorita evropsko-africká rallye, už v roce 1989 tu její jezdci nestartovali a raději se plně připravovali na okruhový Evropský pohár. A v něm patřil tým Liaz po několika závodech k favoritům. Čeští piloti pravidelně končili v čele závodu, v ročnících 1989 a 1990 se stal František Vojtíšek vicemistrem Evropy.
V roce 1991 končí éra modelu 110, továrna jej nahradila modernější třídou 150. Ale i čtyři roky poté, co se původní stroj na evropských okruzích proháněl, dokázal konkurovat mnohem vyspělejším a zkušenějším západním týmům i se proměnit v jednu z hlavních součástí československého motoristického sportu.
V roce 1998 začal František Vojtíšek jezdit Evropský pohár tahačů s novým vozem Škoda 400 Xena na původním podvozku. Tento model se však na závodištích objevoval jen dvě sezony. V roce 2000 Vojtíšek sedl za volant Renaultu. Jak uvádí server Liaz.cz, oficiálním vysvětlením byl nedostatečný počet vyrobených sériových vozidel Xena, pravý důvod však byl pravděpodobně jiný.