Jak vyplývá z označení letadla, to za základ využívá stejnojmenný motorový kluzák od německé firmy Lange, u kterého však byl pístový motor nahrazen elektromotorem. A právě o jeho napájení se stará palivový článek, jenž je umístěn v jednom ze dvou pouzder zavěšených pod křídlem.
To druhé obsahuje nádrž na zkapalněný vodík, jenž se dodává jako palivo do článku. Tam reaguje se vzdušným kyslíkem, přičemž výsledkem je elektrická energie. Zásoby vodíku vystačí motorovému kluzáku Antares DLR-H2 na pět hodin letu. Ani dolet – 750 kilometrů - není nikterak malý.
Demonstrátor Antares DRL-H2 absolvoval první let již loni v červenci a nyní se zkouší v německém středisku pro letectví a kosmonautiku DLR v Hamburku. To jej také vlastní, protože systém s palivovým článkem vyšel právě z jeho výzkumných, vývojových a výrobních kapacit.
Počítá se, že testy potrvají ještě dva roky. Systém s palivovým článkem ale zatím nemá pohánět letadla. Nejprve se využije ve velkých dopravních strojích jako pomocný zdroj energie, který je zásobuje elektrickým proudem při stání na letišti.
Dosavadní zařízení spaluji letecký petrolej, a tím znečišťují vzduch výfukovými plyny. Palivový článek ale vyvíjí pouze neškodnou vodu, což je samozřejmě ohleduplné k životnímu prostředí.