Holky musí umět s volantem
W Series je otevřená všem dívkám a ženám ve věku od 16 do 30 let. Kandidátky musí mít jisté zkušenosti a to v jiných juniorských sériích nebo alespoň s motokárami na mezinárodní úrovni. Další omezení nejsou. Uchazečky pak procházejí výběrovým řízením, které se skládá z jízd na trati i v simulátoru.
Nejlepší z nejlepších
První výběr proběhl letos. Přihlásilo se 100 žen ze 30 zemí, Českou republiku zastupovala Veronika Ciché. Vybráno bylo 20 jezdkyň. Výběrové řízení pro sezonu 2020 bylo otevřeno už jen pro 8 jezdkyň. Doplní dvanáct nejlepších z letošního ročníku. Přihlásila se i další Češka Gabriela Jílková, která zatím neuspěla. Stále jsou však k dispozici dvě místa, která budou obsazena později.
Jako víkend Formule 1
Letošní sezona probíhala od května do srpna v rámci některých závodních víkendů šampionátu německých cestovních vozů (DTM). Odjelo se šest závodů na okruzích v Německu, Nizozemsku, Itálii, Belgii a Velké Británii. V budoucnu by W Series ráda závodila také v rámci některých víkendů formule 1 v Mexiku nebo USA. Všechny závodnice jezdí se stejným vozem formule 3 Tatuus T-318. Dostanou také mechaniky a inženýry. Závodní víkend je podobný formuli 1. Závodnice absolvují tréninky, kvalifikaci a závod o délce 30 minut. Prvních deset jezdkyň získá body do šampionátu. Sezonu vyhrává ta, která má nejvíce bodů.
První šampionka
Vítězkou prvního ročníku se stala jednadvacetiletá Britka Jamie Chadwicková, která dostala 500 tisíc dolarů na další rozvoj svých dovedností. Ostatní jezdkyně obdržely nižší částky dle konečného pořadí. Od příštího roku budou ty nejlepší hodnocené také takzvanými superbody. Ty jsou zapotřebí, pokud chce člověk testovat nebo závodit ve formuli 1. V královně motorsportu závodilo od roku 1950 pět žen, poslední v roce 1992. Některé ženy ale v nedávné době testovaly vůz F1 nebo pracovaly pro týmy F1 na simulátoru. Mezi ně patří také Chadwick, která působí u týmu Williams. Možná se už brzy dočkáme ženy i přímo na startovním roštu F1.
Tajemství rychlosti
Formulové vozy obecně mají slušné zrychlení i dobrou maximální rychlost. Jejich tajemství je ale v přítlaku. Letadlo se odlepí od země díky vztlaku, které generují křídla. Formule je přesný opak. Při dosažený určité rychlosti ji vzduch přitlačí k zemi a díky tomu může zatáčkou projet mnohem rychleji než běžné auto. Formulové vozy dokáží také zrychlit nebo zabrzdit na mnohem menší vzdálenosti. Přítlak u formulových vozů vytváří podlaha, která je velmi nízko a vzduch protéká pod ní, a také přední a zadní křídla.