Američtí výzkumníci nedávno provedli jednoduchý test. Vybrali skupinu lidí, kteří používají opalovací krémy jen občas, a promítli jim několik reklam na tento typ výrobků.
Poté se badatelé testovaných osob zeptali, zda budou některé z předvedených značek krémů v budoucnu používat. Při těchto otázkách sledovali aktivitu jejich mozku.
Podle jednotlivých skenů mozku poté vědci vyhodnotili, zda dotyční spotřebitelé budou některé krémy používat. Tyto výsledky badatelé srovnali s tvrzeními testovaných osob.
Následně vědci došli k překvapivému závěru: Předpovědi chování lidí podle analýz skenů mozku byly přesnější než tvrzení samotných lidí, kteří často nepravdivě slibovali použití určitého krému!
Podle odhadů se tato pokročilá technologie uplatní především v oblasti reklamy, ale možná se dočkáme jejího využití i v psychologii, nebo jinde.