Ve hře se ujímáte role Daniela, který se probouzí v komnatách napolo rozbořeného hradu Brennenburg. Trpíte úplnou ztrátou paměti, nepamatujete si vůbec nic. Tajemstvím je tedy zahalen celý příběh, vaše minulost i váš úkol. Celou záhadu postupně rozkrýváte za pomocí útržků ze svého vlastního deníku a zpráv, které jste před ztrátou paměti sami sobě zanechali na různých místech hradu.
Čas od času se dostanete do úzkých a bude potřeba vyřešit hádanku, abyste se ve hře posunuli dál. V tom vám budou pomáhat nejenom nalezené poznámky, ale i nečekané záblesky z minulosti. Z ničeho nic se vám například vybaví rozhovor s baronem z Brennenburgu, který vás nasměruje ke správnému řešení.
Celkově vzato hádanky nejsou těžké, protože na nich není založena hratelnost. Jejím základem je atmosféra hradu a zápletka příběhu. Hádanky vás jenom provedou temnými zákoutími a pomohou příběh osvětlit.
Přestože temnota vyvolává v hlavním hrdinovi úzkost a může se i zbláznit (tím hra špatně končí), není to jenom vizuální stránka, která tvoří atmosféru. Tajemná hudba, nevysvětlitelné události (samovolné pohyby nábytku, výkřiky, vrzání dřeva, strašidelné zvuky) a neustály strach z monster nenechají hlavu ani na vteřinu čistou.
Amnesia: The Dark Descent (Trailer) • Zdroj: Frictional Games
Monstra jsou obzvláště vychytaná. Bojovat s nimi nemůžete, protože nemáte žádné zbraně. Žijete tedy v neustálé nejistotě, že si vás ve světle všimnou. Na druhé straně schovávat se před nimi v temnotě hrdinu zabíjí. Naštěstí jich ve hře není moc a jsou spíše neustálou hrozbou než silou, která by vás naháněla po celém levelu.
Přestože mě Amnesia uchvátila, není dokonalá po všech stránkách. Vzhledem k tomu, že podstatná část hry je založena na příběhu a Amnesia nemá českou lokalizaci, nevychutnáte si hru bez alespoň základní znalostí angličtiny (být rodilým mluvčím není rozhodně potřeba). Celý projekt Amnesia je nízkorozpočtový, nečekejte tedy ani špičkovou grafiku.
85 %
+ hororová atmosféra, příběh, hratelnost
- chybí česká lokalizace, grafika
Platforma: PC