Počítačové hry jsou dnes obrovský zábavní průmysl stejně jako filmy nebo pop music. A podobně jako při natáčení hollywoodského trháku se za vývojem velkých her skrývá nenasytný rozpočet. Doby, kdy mohla gamesu roku naprogramovat parta kamarádů s dobrým nápadem v garáži, jsou dávno pryč. Například poslední díl Grand Theft Auto vyšel tvůrce na sto milionů dolarů. To odpovídá ceně jednoho dílu filmového Harryho Pottera. S takovou zábavní mašinérií se těžko soupeří. Naštěstí – stejně jako u hudby a filmů – máme nezávislou indie scénu (indie od slova independent čili nezávislý), kde stále ještě vítězí nápad a zápal nad rozpočtem a pompézností.
Z Brna do Sydney
Zatímco velkorozpočtové hry jsou u nás vzácnost, o tvůrce s fantazií a dobrým nápadem nemáme nouzi. Amanita Design, která stojí za veleúspěšným Machinariem a Botaniculou, budiž příkladem. Deset let od založení patří k současné světové špičce indie studií. Drahé licence nahradila uměleckým přístupem k věci a okouzlila celý svět. Stejnou cestou míří i Wicked Games, tým složený ze studentů brněnské informatiky a grafika Libora Popoviče tvořícího pod hlavičkou studia DestinyArt. Wicked Games mají přes své mládí už našlápnuto na vrchol. Upozornili na sebe minulý rok v soutěži Imagine Cup, kde soupeří mladí informatici z celého světa.
Celé téma si přečtete v ABC 20/2012, které se prodává od 25. září.