Píše se rok 1994 a nepříliš známá společnost Bungie vydává Marathon – trojrozměrnou střílečku pro Macintoshe. V té době PCčkám kralují doomovky, tedy klony úspěšné hry Doom, takže o Marathonu a Bungie se ví hlavně mezi uživateli Maca.
O sedm let později se situace mění: Bungie přichází na Xbox se střílečkou HALO: Combat Evolved a o té už mluví úplně celý svět. HALO přináší taktické prvky, omezený počet zbraní, ježdění v džípu, spoustu zábavy s házením granátů, obratné a nebezpečné vetřelce covenanty a v neposlední řadě Mastera Chiefa – univerzálního vojáka v zeleném brnění Mjolnir.
Trilogie je pouze začátek
Velký boj o záchranu lidské rasy se odehrál na ploše tří her. Master Chief se po úspěchu první hry vrátil v HALO 2 (2004) a nebyl to jen tak ledajaký návrat. Studio Bungie totiž neustále posunovalo zábavnost, aby nemohlo být obviněno ze pouhé recyklace starých nápadů. Ve dvojce proto Master Chief ukázal hráčům, že umí totéž, co filmoví akční hrdinové: střílet ze dvou zbraní naráz. Ve trojce (2007) se naučil používat předměty a hráči dostali možnost mírně editovat herní mapy pro zlepšení multiplayerového zážitku. Navíc si mohli celou bitvu natočit, a pak si ji pouštět z libovolné záznamové kamery.
Článek Haló, tady HALO je hlavním tématem nového čísla a celý si ho přečtete v ABC 23/2012, které je v prodeji od 6. listopadu.