Jestli existuje jedna zábava, která vás nepřestane bavit v žádném věku, tak jsou to právě autíčka. Když jsme dostali nabídku na testování buginy, kývli jsme bez rozmýšlení a rovnou si přiobjednali ještě jednu. Dají se totiž pořídit ve dvou velikostech – 1:12 a 1:20. Nejdřív nás lákala ta velká, ale pak nás napadlo, že menší by mohla být obratnější, což jsme si chtěli ověřit.
Obě jsme naládovali baterkami a podrobili zkouškám tak náročným, ze kterých by zbělely vlasy i chlapíkům z Top Gear. Nechyběly průjezdy kalužemi, štěrkem, srážky ani skoky v plné rychlost (nutno říci, že jeden z modelů při seskoku z dvoumetrové zdi po právu dosloužil). Podívejte se na naši recenzi, kde se dozvíte, s čím si poradí, a dokonce vám odpoví na věčnou otázku, jestli větší znamená vždycky lepší.
Buggy 1:20
· rychlost 8 – 12 km/h
· dosah 20 metrů
· velikost 23 cm
· cena 499 Kč
Tenhle prcek se nezdá. Díky odpruženým kolům si poradí s různými překážkami a karoserie z pružného plastu ho chrání při nárazech. I při nejhorších pádech díky ní nedošel újmy. Na menší bugině se nám líbila i její svižná jízda a ovládání, umožňující rychlé zatáčky a smykování. Bohužel vůbec neobstála v terénu. Dokáže sice dobře skákat, ale na náročnějším povrchu se zasekne – dokonce i na kluzkém mramoru byl cítit o poznání menší výkon. Nejlepší uplatnění najde doma nebo na parkovišti. Nejde o buginu do extrémních podmínek, s níž byste mohli dělat neuvěřitelné vylomeniny, ale za tu cenu je to parádní kousek, který nabízí spoustu srandy.
90 %
+ rychlost a svižnost
- jízda v terénu
Podívejte se na video bugin v akci:
Buggy 1:12
· rychlost 8 – 12 km/h
· dosah 20 metrů
· velikost 33 cm
· cena 899 Kč
Na větší auťák jsme se těšili nejvíc – slibovali jsme si od něj pořádný výkon a průjezdnost i těmi nejdrsnějšími podmínkami. Nakonec nás ale víc bavila velikost 1:20. Obě buginy mají stejný výkon a liší se jen ve velikosti, takže ta větší je zároveň pomalejší a méně obratná. Výhodou je snazší ovládání pro mladší nebo nezkušené řidiče. Taky se umí se vypořádat s těžším terénem. Třeba na štěrku si ta malá ani neškrtne, zatímco větší model to zvládne. Přesto ale třeba na mokré trávě, písku nebo v bahně uvízne. Není to doopravdy auto do extrémních podmínek, ovšem takové by bylo podstatně dražší. Ovšem pokud bychom si měli i vzhledem k ceně vybrat, zvolili bychom ten menší.
70 %
+ jednoduché ovládání, lepší jízda terénem
- nižší akcelerace a obratnost