MINULE: Komiks s rozumem 002: Expozice
Máme tu další pokračován komiksu Robin a ostrov Archetyp. Dnes se budeme podrobněji zabývat vývojem postav. Zkuste si ale nejdříve přečíst následující komiksovou stránku.
O čem v komiksu nemluvit
V komiksu se snažím dosáhnout co nejvíce toho, aby obraz nahradil slova. Proto nikde nenajdete zmínku o tom, že má Píp v přívěsku na krku zabudovanou kameru, kterou přenáší obraz na Robinův mobil v reálném čase. Mělo by to dojít čtenáři samotnému, což je kouzlo, které si musíte při tvorbě obrázkových příběhů osvojit. Všimněte si, jak střídám pohled na Robina, na mobil a na Pípa. Názorně tak obrazem vysvětluji, co se děje, ale nenechám děj stagnovat. Posouvám ho dál s každým obrázkem. Informace o Pípově kameře tak doputuje ke čtenáři sama.
Konečně padouch!
Na dvou posledních obrázcích této strany vidíme poprvé pořádně zbytek aktérů scény. Představujeme unesenou Aničku a darebáky, kteří ji hlídají. Zároveň vstupuje na scénu hlavní padouch. Žádný panel na této straně tedy není samoúčelný. Zatímco prvních šest jich vysvětluje tajemství Pípovy kamery, zároveň se odvíjí děj bez zastavení. Na zbylých dvou panelech dostaneme informaci, v jaké situaci se nachází Anička, jak vypadá ona a její únosci. Děj se tak při jejich představování zároveň posune významně dopředu.
Charakter postav
Dobře si všimněte rozdílů v kresbě Aničky, jako veskrze kladné postavy a hlavního padoucha hraběte z Lautrnic. Vidíte, jak jejich polaritu charakteru přenáším do vizuální podoby? Anička je složená z kulatých oblouků a koleček, abych dosáhl dojmu nadýchanosti a lehkosti. Zatímco Lautrnic je špičatý a hranatý s tvrdými rysy. V komiksu a zejména v cartooningu totiž platí nejdůležitější pravidlo ze všech: Co je uvnitř, je i na povrchu. Takže charaktery postav se odrážejí v jejich vnější podobě. Tomuto pravidlu podléhá i prostředí a věci. Ale o tom někdy příště.
PŘÍŠTĚ: Komiks s rozumem 004: Porušení pravidel
Video: Komiks s rozumem
Komiks s rozumem a Petrem Koplem • Zdroj: redakce ABC