Videohry se prohánějí po televizích a monitorech necelých padesát let, studio Blizzard pak existuje 27 let a v únoru 2021 oslaví třicátiny. Během tak dlouhé doby řada jiných studií vznikla a zanikla, ale Blizzard je jistotou, na kterou se mohou fanoušci spolehnout. Warcraft, Starcraft, Diablo, to všechno jsou hry, ve kterých Blizzard posunuje hranice technologie, vyprávění i grafiky.
Ztracené umění Blizzardu
Výtvarníci mají při přípravě her plné ruce práce. Navrhují podobu postav a lokací a jejich malby inspirují jak scenáristé, tak samotné herní grafiky, ale my je nikdy neuvidíme. Při listování knihou si uvědomíte, jaká je to škoda. Črty, ilustrace a malby jsou jednak krásné na pohled, a pak výmluvně dokumentují změny, ke kterým v průběhu vývoje docházelo. A někdy to bylo opravdu dlouho. Třeba práce na Diablo III trvaly celých 11 let!
Povídání od autorů
Kniha představuje sedm stovek prací od desítek výtvarníků včetně dnes již legendárních – Sama Didiera, Nicka Carpentera a Chrise Metzena. Nejenže se podíváte na obrázky – autoři sami svoji práci komentují v krátkých textech, které oplývají zajímavými informacemi a často jsou velice vtipné.
Krásné světy
K lahůdkám patří sekce o nevydaných hrách. V Blizzardu vznikala řada titulů, které nikdy nebyly vydány, ale výtvarná příprava pro ně proběhla. Jediné, co nás po dočtení Světů a umění Blizzardu mrzí, je fakt, že jsme neviděli úplné kořeny studia, ke hrám The Lost Vikings nebo Blackthorne. Jinak jde o luxusní publikaci s ilustracemi na tak kvalitním papíře, že se při listování stránkami úplně ztratíte ve fantastických světech.
BlizzCon: Svátek Blizzardu
Od roku 2005 se v americké Kalifornii odehrává sraz fanoušků her Blizzardu s názvem BlizzCon. Dozvíte se tu o nejnovějších hrách, poslechnete si přednášky o jejich vývoji a můžete obdivovat legendární cosplayery v nových kostýmech nebo skvělé progamery na turnajích. Na první BlizzCon se přišlo podívat 8 000 lidí. Ten letošní jich navštívilo přes 40 000.