MINULE Komiks s rozumem 010: Typografie
Tak jsme se konečně přes lettering dostali k samotné tvorbě komiksu. Jsme v 11. díle a jsme teprve u náčrtku. Nářez, co? V tuto chvíli byste tedy měli mít jasno v rozvržení panelů a můžeme se vrhnout na samotnou kompozici jednotlivých obrázků.
Jasná realita
Vždycky, ať kreslíte cokoli, jakýmkoli stylem, ať už realisticky, či cartooningem, musíte mít na paměti, že to nekreslíte pro sebe, ale pro čtenáře. To znamená, že realitu nekopírujeme. Znázorňujeme ji. A jak jsem vyrozuměl z obrázků, které mi posíláte, právě tohle je kámen úrazu většiny z nich. Každý předmět a každá situace musí být nakreslena z takového úhlu, aby bylo vždy na první pohled jasné, o co jde.
Žádná šifra
Týká se to i těch nejmenších detailů v pozadí. Jestli své obrázky zanesete předměty, které si bude moci čtenář vysvětlit různě, velice brzy ho ztratíte, protože ho přestane bavit vaše obrázky dešifrovat. Podívejte se na pár příkladů, které jsem použil v komiksu nahoře.
Co to má být?
Bylo velmi lákavé nakreslit Robina zepředu, aby bodal deštníkem do oka čtenáři... Ale sami musíte vidět, jak špatně to vypadá. Předmět v jeho ruce je špatně identifikovatelný a nelze na první pohled určit, co to je. Proto je úhel pohledu tak důležitý. Zároveň je ale také vaším úkolem zařídit, aby byl obrázek zajímavý. Takže musíte ohlídat nejen to, aby byla perspektiva názorná, ale také dynamická a atraktivní... Ano. Tvorba komiksů je věda. Jestli hledáte jednodušší práci, možná byste mohli zkusit projektovat mrakodrapy nebo tak něco.
PŘÍŠTĚ Komiks s rozumem 12: Perspektiva
Komiks s rozumem a Petrem Koplem • Zdroj: redakce ABC