Sociální sítě jsou součástí všedního života. Je celkem jedno, jestli se po ránu díváte na Instagram, Facebook, TikTok či Twitter nebo na některé z dalších „zavedených“ značek. Pravidelné sledování, jak se mají a co dělají vaši přátelé, čtení novinek z vědeckého světa nebo žasnutí nad schopnostmi influencerů je dnes zcela normální.
Tiktokářská revoluce
Zdá se, že mezi stálicemi už není místo pro nováčky. Tento předpoklad ale pravidelně narušují nové sociální sítě, které přicházejí s originálními myšlenkami. A ty se srovnají s ostatními nebo je přímo převálcují.
Příkladem je třeba TikTok. Je to po teprve nějakých 5 let, co přišla na scénu a ze zprvu vysmívaného zelenáče se stala jednou z nejvlivnějších aplikací. Koncept sdílení krátkých videí a algoritmy zajišťující, že nikdy nemáte pocit, že vás nikdo nesleduje měly okamžitý úspěch. Zavedené firmy pak začaly od TikToku opisovat a možnost sdílet krátká videa se brzy dostala skoro všude.
Žít jako influencer
Na všech „sockách“ jednoznačně kralují ti, kteří mají nejvíce fanoušků a tím pádem největší vliv – infuenceři. Jenže atraktivní život influencera zachycený do fotek a videí bývá často upravený. Za záběrem s tisícovkami lajků jsou hodiny nebo desítky minut příprav a produkce, používání filtrů, marketingu a práce. Taková vyfintěná fotka je vlastně značně nereálná. Nabourat tento trend se aktuálně pokouší francouzská aplikace BeReal, která jde na věc velmi originálně a jednoduše.
BeReal je anti Instagram
Jednou denně vás aplikace BeReal vyzve, abyste vyfotili to, co je před vámi. Zároveň aplikace vyfotí přední kamerou váš obličej. Na fotku máte dvě minuty. Výsledek, tedy dvě fotografie v jedné, se bez možnosti úprav nahraje na síť, kde si ho mohou vaši přátelé prohlédnout a vy se naopak můžete podívat, co oni v ten samý čas dělali.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.