Přemýšleli jste někdy o tom, jak by to vypadalo, kdyby si svá města kromě lidí stavěli i další živočichové obývající naši planetu? V přírodě sice můžeme narazit třeba na obří mraveniště nebo podzemní sídliště psounů, jinak se ale zvířata snaží být spíše nenápadná. Jenže to tak úplně neplatí v počítačových hrách.
Simulátory stavění a řízení zvířecích měst jsou čím dál populárnější – stačí vzpomenout například na povedenou bobří hru Timberborn, o níž jsme psali v ABC 22/2022 (článek najdete i na abicko.cz).
Boj o budoucnost tučňáků
Novinka jménem United Penguin Kingdom se zaměřuje na tučňáky a právě králem jejich Spojeného království tučňáků se může stát ten, kdo úspěšně dohraje celou příběhovou kampaň až do zdárného konce.
K tomu vede dlouhá, několik herních let trvající cesta plná výstavby desítek zajímavých budov, manažerských rozhodnutí, náhodných událostí a nečekaných zvratů. Začínat budete jen s malinkou skupinkou tučňáků na jedné ledové kře, postupně se ale kolonie rozroste a začne nabývat na významu v rámci celého království.
Práce šlechtí
V jádru jde o klasickou budovatelskou strategii, ve které hraje velkou roli mechanika zvaná „worker placement“ neboli umístění pracovníků. Tučňáků totiž nikdy není dost, a tak je potřeba je průběžně přemisťovat mezi jednotlivými produkčními budovami podle toho, čeho má právě kolonie nedostatek.
Tučňáci ale získávají zkušenosti s konkrétním zaměstnáním, čím déle na něm působí, takže je nutné vše pečlivě zvážit a nedopouštět se zkratkovitých rozhodnutí, která by mohla v budoucnu ohrozit celou populaci.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.