I v rámci několika desítek až stovek pixelů je možné vystihnout charakter a pohyby postav na scéně. Otevřete si grafický editor www.piskelapp.com, vyberte nástroj pro kreslení pixelů a pojďme na to.
První krok: Začneme s kresbou siluety
Postup je u každé postavy stejný. Začneme s kresbou siluety neboli obrysu postavy. Namalujte ji tak aby měla již daný tvar jako kdybychom malovali jen černobílý obrázek. Zkuste ji namalovat tak aby už ze siluety šlo hezky poznat o jakou postavu se jedná. Můžete si pomoci i předkreslením postavy na čtverečkovaný papír a přenesením pixelů do obrázku. Jestli si nevíte rady, tak zkuste obkreslit mojí postavu.
Vymaluj si človíčka
Jakmile máme obrys hotový můžeme začít s vybarvováním. Dobře si rozmyslete, jaké barvy bude vaše postava mít. Rozdělte si je podle prvotních tvarů jako je například hlava, vlasy, barva trička, boty, apod. Pozor, tyhle barvy by se neměly opakovat na pozadí, aby s ním postava nesplývala. Následně doplňte barevné Teď už máme postavu téměř hotovou
S vlastním životopisem
Když malujeme jakoukoliv postavu nesmíme brát v potaz pouze vzhled ale i osobnost jako takovou. Co má postava ráda, jaké má povolání, její historie, zda je agresivní či nápomocná, apod. Jako například moje postava následující postava.
Vymyslel jsem si pro ni tento životopis: Pochází z fantaskního kraje a je prokletý temnou silou (svítící oči). Chce se svého prokletí zbavit a proto se naučil pradávného boje s mečem (pozice připravená k boji) aby se postavil svému úhlavnímu nepříteli. Vidíte? Hned je to zajímavější než jen „tenhle chlápek má meč v ruce, protože proto”.
Úkol:
Použijte editor Piskela nakreslete v pixel artu vaše oblíbeného hrdinu. Může být klidně úplně vymyšlený! Pošlete nám vaši tvorbu na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!