Perspektiva
Nejprve nás bude zajímat perspektiva. Jinak řečeno je to takový pohled kterým sledujeme naši scénu. Hlavním vodítkem, jak správně postupovat, je uvědomit si, jak se nám předměty ve skutečnosti JEVÍ oproti tomu, jaké doopravdy jsou.
To znamená, že pokud se postavíte vedle mrakodrapu, tak jste ve srovnání s ním velcí jako malý. Kdežto, když se vyfotíte někde na kopci za městem a ten mrakodrap stojí za vámi, najednou vypadá menší než vy samotní. A to je přesně ta perspektiva. Věci v dálce jsou menší a méně výrazné.
Vzdušná perspektiva
Další věc, na kterou určitě nesmíme zapomenou je tzv. vzdušná perspektiva. Jednoduše vysvětleno – objekty v dálce se jeví méně výrazné, méně barevné a jakoby „v mlze“. Až půjdete ven na procházku přírodou, zkuste se podívat opravdu do dálky, kde uvidíte kopce až k horizontu, a všimněte si, že zelené kopce v dálce se jeví skoro až jako „šedé“ – ztrácí svoji barvu.
Porušování přírodních zákonů
Naše pozadí by mělo nějak reflektovat reálný svět, ale v první řadě by mělo sloužit tomu, aby naší scéně dodalo tu pravou atmosféru nebo ten pravý příběh, kterého chceme docílit. Takže občas můžeme porušit nějaké přírodní zákony, aby náš obrázek dosáhl lepšího výsledku.
Jako například to, že namalujeme hory v pozadí spíše jen jako siluety, aby nám nepřekážely ve scéně a nemotaly se nám mezi předměty a postavy vpředu. Zpravidla se pozadí dělá spíše nevýrazné, aby popředí vyčnívalo.
Úkol:
V editoru Piskel (www.piskelapp.com) nakreslete takové pozadí, které nejlépe odpovídá vaší postavě. Můžete ji zkusit umístit do hor, na Mars, anebo klidně na dno oceánů. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku - tak jako tyto! Martin Lesko nám poslal pixelartovou verzi svého pokojíčku a Matěj Levý rovnou zpracoval celý dům, ve kterém bydlí. Pošlete nám také vaše pixelartové ilustrace!