Jak dělat pixel art 5: Jak vytvořit pozadí scény

Jak dělat pixel art 5: Jak vytvořit pozadí scény
Sdílej
 
Povedla se vám postava, kterou jsme se učili v minulém díle? Teď ji zasadíme do scény, aby nezůstávala na jednoduchém bílém pozadí. Co je vzadu, na tom záleží

Perspektiva

Nejprve nás bude zajímat perspektiva. Jinak řečeno je to takový pohled kterým sledujeme naši scénu. Hlavním vodítkem, jak správně postupovat, je uvědomit si, jak se nám předměty ve skutečnosti JEVÍ oproti tomu, jaké doopravdy jsou.

To znamená, že pokud se postavíte vedle mrakodrapu, tak jste ve srovnání s ním velcí jako malý. Kdežto, když se vyfotíte někde na kopci za městem a ten mrakodrap stojí za vámi, najednou vypadá menší než vy samotní. A to je přesně ta perspektiva. Věci v dálce jsou menší a méně výrazné.

Vzdušná perspektiva •  Archiv Autora, Freepik.com

Vzdušná perspektiva

Další věc, na kterou určitě nesmíme zapomenou je tzv. vzdušná perspektiva. Jednoduše vysvětleno – objekty v dálce se jeví méně výrazné, méně barevné a jakoby „v mlze“. Až půjdete ven na procházku přírodou, zkuste se podívat opravdu do dálky, kde uvidíte kopce až k horizontu, a všimněte si, že zelené kopce v dálce se jeví skoro až jako „šedé“ – ztrácí svoji barvu.

Porušování přírodních zákonů •  Archiv Autora, Freepik.com

Porušování přírodních zákonů

Naše pozadí by mělo nějak reflektovat reálný svět, ale v první řadě by mělo sloužit tomu, aby naší scéně dodalo tu pravou atmosféru nebo ten pravý příběh, kterého chceme docílit. Takže občas můžeme porušit nějaké přírodní zákony, aby náš obrázek dosáhl lepšího výsledku.

Jako například to, že namalujeme hory v pozadí spíše jen jako siluety, aby nám nepřekážely ve scéně a nemotaly se nám mezi předměty a postavy vpředu. Zpravidla se pozadí dělá spíše nevýrazné, aby popředí vyčnívalo.

Úkol:

Martin Lesko nám poslal pixelartovou verzi svého pokojíčku •  Martin Lesko

Matěj Levý rovnou zpracoval celý dům, ve kterém bydlí •  Matěj Levý

V editoru Piskel (www.piskelapp.com) nakreslete takové pozadí, které nejlépe odpovídá vaší postavě. Můžete ji zkusit umístit do hor, na Mars, anebo klidně na dno oceánů. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku - tak jako tyto! Martin Lesko nám poslal pixelartovou verzi svého pokojíčku a Matěj Levý rovnou zpracoval celý dům, ve kterém bydlí. Pošlete nám také vaše pixelartové ilustrace!

Jak dělat pixel art 1: Pro hry i pro radost

Jak dělat pixel art 1: Pro hry i pro radost

Jak dělat pixel art 2: Základy a první kroky v tečkování

Jak dělat pixel art 2: Základy a první kroky v tečkování

Jak dělat pixel art 3: Kamera a styly

Jak dělat pixel art 3: Kamera a styly

 

Články odjinud