Jak dělat pixel art 8: Příprava na herní grafiku

Jak dělat pixel art 8: Příprava na herní grafiku
Sdílej
 
V minulých dílech jsme si ukázali, jak pomocí pixel artu udělat pozadí, jak udělat postavy, a dokonce i jak vytvořit specifická témata, jako je fantasy a sci-fi. Tak to bychom měli, teď víme, jak vše namalovat. Jak to reálně můžeme využít? Co takhle do videohry!

Tilesety jsou základ

K tvorbě pixelartové hry potřebujeme nejen umět skládat pixely vedle sebe, ale musíme se dobře orientovat i v základních pojmech a postupech. Ukážeme si to na jednoduchém designu 2D platformovky (skákačky). Vytvoříme si tzv. TILESET neboli soubor dlaždic, ze kterých pak budeme stavět úrovně.

Nejdůležitější věc, kterou musíme dodržovat, je zachování základní velikosti. To je velikost dlaždice podle které budeme odvozovat velikost všech předmětů, postav a prostředí. U pixel artu to jsou vždy násobky dvou: 4 x 4 – 8 x 8 – 16 x 16 – 32 x 32 a tak dále.

Tilesety jsou základ •  archiv autora, Ninjikin.itch.io

Velikost pixelů pro Minecraft

Pro začátek bychom mohli začít s velikostí 16 x 16 pixelů. To je takové rozlišení, které je dostatečné malé na to, abychom se v něm neztratili, ale dostatečně prostorné k tomu, abychom vytvořili potřebné detaily. Jen pro zajímavost: Přesně tohle rozlišení se používá pro bloky i Minecraft.

Jako první můžeme začít se zemí/podlahou, po které bude později náš hrdina chodit. Uděláme si tedy čtverec o velikosti 16 x 16 a vytvoříme na něm travnatou plochu. Tímto způsobem si můžeme takových kostiček udělat kolik, budeme chtít, a za pomoci kombinace všech těchto bloků můžeme skládat jako stavebnici a vytvořit si celou úroveň. Tento soubor (set) bloků se nazývá TILESET.

Jako stavebnice •  archiv autora, Ninjikin.itch.io

A je to!

Doplníme postavu, za kterou hráč může hrát. Vycházet můžete třeba z těch, které jste si připravili v minulých dílech. Doporučuji ji udělat v takovém měřítku, aby byla velká jako dva bloky položené na sebe (tedy 16 x 32 pixelů). Pak přidejte předměty, které může postava sbírat (opět by měly mít velikost maximálně 16 x 16) a máte úroveň hotovou!

Vidíte, proč je dodržování velikosti bloků tak důležité? Se správnou velikostí do sebe vše krásně zapadá jako stavebnice. Kdybychom měli každý blok jinak veliký, bylo by obtížné jen skládat vedle sebe a nad sebe.

Pixel art od vás:

Matěj nám poslal scénu z temné fantasy •  Matěj

Matěj nám poslal scénu z temné fantasy, na které rytíř s mečem bojuje
s démonem. Jen do toho, chrabrý rytíři!

ÚKOL:

V editoru Piskel (www.piskelapp.com) připravte tilesety pro svoji hru. Tématu se meze nekladou, může jít o sci-fi, fantasy nebo klidně současnost. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!

Jak dělat pixel art 7: Sci-fi jak má být!

Jak dělat pixel art 7: Sci-fi jak má být!

Jak dělat pixel art 6: Fantasy z pixelů

Jak dělat pixel art 6: Fantasy z pixelů

Jak dělat pixel art 5: Jak vytvořit pozadí scény

Jak dělat pixel art 5: Jak vytvořit pozadí scény

 

Články odjinud