Trochu nakřivo
Když se řekne „pohled svrchu" nebo ptačí perspektiva, možná si představujeme pohled doslova shora, tedy že vidíme pouze střechy domů a ne jejich stěny.
Jenže ve většině tradičních RPG hrách, které používají tuto perspektivu se spíše dá mluvit o takovém „pohledu ze 45°", protože chceme, aby byly vidět předměty, postavy a budovy i z bočních stran. Postup je podobný jako při pohledu z boku jako v minulém díle, nicméně musíme si uvědomovat, odkud na ty naše bloky koukáme. Tedy například když malujeme trávu, tak ji malujeme zvrchu, oproti minulému bočnímu pohledu který ukazoval i průřez hlínou.
Budovy kreslete zvlášť
Co se týče budov, tak ty většinou malujeme odděleně od našich tilesetů, protože ty jsou ve většině případů něčím specifické. Proto je těžké dělat předpřipravené bloky. To už je lepší si ty domy namalovat rovnou.
U budov je „křivá“ perspektiva znát nejvíce. Musíme si dát pozor na to aby šla vidět dostatečně střecha (takto upozorníme na to, že je to pohled shora), a také aby šly dostatečně vidět boční stěny.
Další terén
To stejné i u stromů, stěn, postav a jiných předmětů ve světě. Chceme docílit onoho horního pohledu ale zároveň vidět i boční strany. Tedy nějakých pomyslných šikmých 45°. Můžeme přidat cestičky, kameny, trávu, hlínu, vodu a další detaily aby celou scénu hezky oživily.
Pixel art od vás:
Odletět do vesmíru a utkat se s jeho hrůzmai? Přesně to se stalo vesmírému dobrodruhovi na ilustraci, kterou nám poslal Štěpán. Dobrá práce, děkujeme! A co vy, také jste vytvořili pixel art? Pošlete nám ho do redakce!
ÚKOL:
V editoru Piskel (www.piskelapp.com) připravte shora viděnou scénu. Může jít například o vesnici nebo sídliště. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!