Jak dělat pixel art 10: Menu, inventář, tláčítka... Bez nich se hrát nedá!

Jak dělat pixel art 10: Menu, inventář, tláčítka... Bez nich se hrát nedá!
Sdílej
 
Jak udělat hru s využitím pixel artu? V tomto dílu se vrhneme na návod jak vytvořit menu, inventář a tlačítka. Bez nich se přece hrát nedá!

 

Při tvorbě grafiky pro hry se zapomíná na jednu z věcí, které si obvykle moc nevšímáme, ale bez níž by hra vůbec nemohla existovat – User Interface (UI) neboli uživatelské rozhraní. Jde o grafiku, která zobrazuje obsah inventáře, počet životů, tlačítka, dialogová okna apod. UI nám umožňuje pracovat s herními mechanikami. Například když hráč dostane lopatou po hlavě, tak potřebujeme vidět, že se našemu hrdinovi snížily životy.

Jak na UI

UI by mělo vypadat tak, aby hezky ladilo již s vytvořeným světem, ale zároveň příliš nebilo do očí a neodvádělo pozornost od hlavního dění v naší hře. Například pokud budeme dělat nějakou temnou středověkou hru, nebudeme malovat inventář neonovými barvami. Je dobré udělat základní návrh pro to, jak by měly všechny inventáře a tabulky vypadat, a pak tento návrh používat jako vzor pro všechny ostatní prvky UI. Chceme, aby spolu všechno hezky ladilo. V dnešní době se používá minimalistické UI oproti hrám třeba z konce 90. let.

Začíná to u rámečků •  archiv autora, bdragon1727.itch.io, paperhatlizard.itch.io, sungraphica.itch.io

Začíná to u rámečků

Začneme volbou tématu. V mém případě to bylo sci-fi. Chceme, aby barvy ladily s celkovou atmosférou naší hry. Uděláme si jeden vzor a ten pak můžeme kopírovat a překreslovat dle potřeby. Začnu malým inventářem. Udělám si čtverečky a hlavně rámeček. Tento rámeček a použité barvy potom zkopíruji i k životům, menu, tlačítkům, dialogovému oknu a dalším prvkům UI, které ve hře budeme používat.

Pixel art od vás:

Ondra přepracoval klubovnu 3. skautského střediska ve Zlíně •  Ondra

Ondra si vzal naši výzvu k srdci a přepracoval klubovnu 3. skautského střediska ve Zlíně. Pro srovnáním nám zaslal i fotografii, ze které vycházel. A my říkáme: Skvělé, jen tak dál! A co vy, také jste vytvořili pixel art? Pošlete nám ho do redakce.

Klubovna 3. skautského střediska ve Zlíně •  Ondra

ÚKOL:

V editoru piskel (www.Piskelapp.com) připravte ui s vaším portrétem a inventářem, do kterého nakreslete předměty, které by se vám mohly hodit třeba přI výpravě do lesa. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!

Jak dělat pixel art 9: Top down RPG! Dívejte se na věci shora

Jak dělat pixel art 9: Top down RPG! Dívejte se na věci shora

Jak dělat pixel art 8: Příprava na herní grafiku

Jak dělat pixel art 8: Příprava na herní grafiku

Jak dělat pixel art 7: Sci-fi jak má být!

Jak dělat pixel art 7: Sci-fi jak má být!

 

Články odjinud