Při tvorbě grafiky pro hry se zapomíná na jednu z věcí, které si obvykle moc nevšímáme, ale bez níž by hra vůbec nemohla existovat – User Interface (UI) neboli uživatelské rozhraní. Jde o grafiku, která zobrazuje obsah inventáře, počet životů, tlačítka, dialogová okna apod. UI nám umožňuje pracovat s herními mechanikami. Například když hráč dostane lopatou po hlavě, tak potřebujeme vidět, že se našemu hrdinovi snížily životy.
Jak na UI
UI by mělo vypadat tak, aby hezky ladilo již s vytvořeným světem, ale zároveň příliš nebilo do očí a neodvádělo pozornost od hlavního dění v naší hře. Například pokud budeme dělat nějakou temnou středověkou hru, nebudeme malovat inventář neonovými barvami. Je dobré udělat základní návrh pro to, jak by měly všechny inventáře a tabulky vypadat, a pak tento návrh používat jako vzor pro všechny ostatní prvky UI. Chceme, aby spolu všechno hezky ladilo. V dnešní době se používá minimalistické UI oproti hrám třeba z konce 90. let.
Začíná to u rámečků
Začneme volbou tématu. V mém případě to bylo sci-fi. Chceme, aby barvy ladily s celkovou atmosférou naší hry. Uděláme si jeden vzor a ten pak můžeme kopírovat a překreslovat dle potřeby. Začnu malým inventářem. Udělám si čtverečky a hlavně rámeček. Tento rámeček a použité barvy potom zkopíruji i k životům, menu, tlačítkům, dialogovému oknu a dalším prvkům UI, které ve hře budeme používat.
Pixel art od vás:
Ondra si vzal naši výzvu k srdci a přepracoval klubovnu 3. skautského střediska ve Zlíně. Pro srovnáním nám zaslal i fotografii, ze které vycházel. A my říkáme: Skvělé, jen tak dál! A co vy, také jste vytvořili pixel art? Pošlete nám ho do redakce.
ÚKOL:
V editoru piskel (www.Piskelapp.com) připravte ui s vaším portrétem a inventářem, do kterého nakreslete předměty, které by se vám mohly hodit třeba přI výpravě do lesa. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!