Jak dělat pixel art 11: Přírodní živly a síla z pixelů

Jak dělat pixel art 11: Přírodní živly a síla z pixelů
Sdílej
 
Voda, oheň, led, blesky a další... To jsou elementy, které mohou naše obrázky pořádně rozproudit, rozehřát, zmrazit nebo elektrizovat. Není lehké napodobit známé přírodní jevy v pixelech, ale za pomocí několika triků můžeme dosáhnout chtěného efektu.

Nezapomeňte, že nejlepší je pracovat opět v tile setech, které jsme probírali v minulých dílech seriálu Jak dělat pixel art.

Oheň

Když se řekne oheň napadne nás žlutá, možná červená barva. Asi bychom se i shodli, že velkou roli bude hrát oranžová barva. Hlavní je udržet efekt pohybu, protože oheň je velmi dynamický a nepravidelný. Základní pravidlo zní:

Oheň z pixelů •  archiv autora, ninjikin.itch.io, free-game-assets.itch.io

Oheň je jasnější uprostřed (žlutá až bílá) a ztmavuje se do oranžových až červených barev na okrajích a všechny barvy se navzájem proplétají.

Voda

Voda není jenom čistá modrá barva, jak to vidíme v animácích a komiksech. Voda je v první řadě průhledná a hladká na povrchu. Tedy musíme přizpůsobit detaily vody podle okolního prostředí. Moře bývá většinou modré až tyrkysové, bažiny spíše zelené a kaluže třeba hnědé až černé.

Protože má voda čistý a rovný povrch, tak se od ní také odráží nejvíce světla. To jsou ty bílé odrazy paprsků na vlnkách. Když si s nimi pohrajete, narovnáte je a přidáte bílou, můžete dosáhnout efektu ledu.

Voda z pixelů •  archiv autora, ninjikin.itch.io, free-game-assets.itch.io

Blesky

Blesky si můžeme představit jako svítící kořeny které se rozprostírají po prostoru. Většinou mají jednu obří větev která se rozděluje na menší. Hlavní rozdíl mezi kořeny a blesky je ten, že blesky jsou rovné a přesné, nezaoblují se. Takže je malujeme v přímkách a ostrých úhlech. Nejčastěji se malují čistě bílé nebo lehce do modra.

Pokud chcete navodit zajímavou atmosféru mohou být klidně i rudé či zelené. Podobně jako u ohně, největší záře je uprostřed a potom se barva ztmavuje na okrajích.

ÚKOL:

V editoru Piskel (www.piskelapp.com) vytvořte scénu, ve které blesky bijí nad vodní plochou, odráží se v ní a na pozadí stojí aktivní sopka, po které stéká hořící láva. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!

Jak dělat pixel art 10: Menu, inventář, tláčítka... Bez nich se hrát nedá!

Jak dělat pixel art 10: Menu, inventář, tláčítka... Bez nich se hrát nedá!

Jak dělat pixel art 9: Top down RPG! Dívejte se na věci shora

Jak dělat pixel art 9: Top down RPG! Dívejte se na věci shora

Jak dělat pixel art 8: Příprava na herní grafiku

Jak dělat pixel art 8: Příprava na herní grafiku

 

Články odjinud