Nezapomeňte, že nejlepší je pracovat opět v tile setech, které jsme probírali v minulých dílech seriálu Jak dělat pixel art.
Oheň
Když se řekne oheň napadne nás žlutá, možná červená barva. Asi bychom se i shodli, že velkou roli bude hrát oranžová barva. Hlavní je udržet efekt pohybu, protože oheň je velmi dynamický a nepravidelný. Základní pravidlo zní:
Oheň je jasnější uprostřed (žlutá až bílá) a ztmavuje se do oranžových až červených barev na okrajích a všechny barvy se navzájem proplétají.
Voda
Voda není jenom čistá modrá barva, jak to vidíme v animácích a komiksech. Voda je v první řadě průhledná a hladká na povrchu. Tedy musíme přizpůsobit detaily vody podle okolního prostředí. Moře bývá většinou modré až tyrkysové, bažiny spíše zelené a kaluže třeba hnědé až černé.
Protože má voda čistý a rovný povrch, tak se od ní také odráží nejvíce světla. To jsou ty bílé odrazy paprsků na vlnkách. Když si s nimi pohrajete, narovnáte je a přidáte bílou, můžete dosáhnout efektu ledu.
Blesky
Blesky si můžeme představit jako svítící kořeny které se rozprostírají po prostoru. Většinou mají jednu obří větev která se rozděluje na menší. Hlavní rozdíl mezi kořeny a blesky je ten, že blesky jsou rovné a přesné, nezaoblují se. Takže je malujeme v přímkách a ostrých úhlech. Nejčastěji se malují čistě bílé nebo lehce do modra.
Pokud chcete navodit zajímavou atmosféru mohou být klidně i rudé či zelené. Podobně jako u ohně, největší záře je uprostřed a potom se barva ztmavuje na okrajích.
ÚKOL:
V editoru Piskel (www.piskelapp.com) vytvořte scénu, ve které blesky bijí nad vodní plochou, odráží se v ní a na pozadí stojí aktivní sopka, po které stéká hořící láva. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!