Když se nic neděje
Ukážeme si základy animace na jednoduchém pohybu postavičky. Namalujeme si čtyři snímky, které nám vytvoří tzv. „Idle Animaci“, neboli „nečinnou animaci“. To znamená, že se použije v případě, že chcete, aby postavička dělala nějaký pohyb při nečinnosti. Ve hrách se toto používá například, když postava dýchá – hýbe nahoru a dolů a dělá ten effekt nádechu a výdechu. Tato animace se bude točit stále a plynule dokola a tím nám postavičku oživí a nebude stát jen jako statická fotka.
Pravidlo 4 snímků
My si uděláme takovou animaci, kdy se naše postavička bude škrábat na hlavě. Takže bude hýbat rukou tam a zpátky. Já této jednoduché animaci říkám „pravidlo čtyř snímků“. Za pomoci těchto pouze čtyř obrázků můžeme udělat krásné a živé pohyby.
Krok po kroku
Jako první si namalujeme postavičku v prvním snímku. Navrhneme, jak bude vypadat a jak bude pohyb začínat. Další krok je zkopírovat tento obrázek na další snímek a posunout ruku o kousek do strany. Znovu zkopírujeme tento druhý obrázek a na třetím snímku posuneme ruku ještě o kousek dál. A jako poslední, čtvrtý snímek, můžeme použít znovu ten druhý obrázek a tím ten pohyb pošleme zase zpátky opačným směrem.
Takto nám vznikne pohyb sem-tam… sem-tam… sem-tam… stále dokola. Na papíru ábíčka vám nemůže výslednou animaci ukázat. Nezbývá vám, než abyste si ji vyzkoušeli v editoru Piskel sami na svém počítači a viděli pohyb na vlastní oči. Funguje to!
ÚKOL:
V editoru Piskel (www.piskelapp.com) navrhněte postavu, která se bude jednoduše hýbat a kolem ní třeba budou přelétat ptáci, letadla nebo vzducholodě. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!