Morčata patří v mnoha rodinách k oblíbeným domácím mazlíčkům. Dovedete si však představit, že by zrovna to vaše zachránilo svět? Po zhlédnutí filmu, v němž se ta zdánlivě obyčejná zavalitá stvoření mění v akční hrdiny vybavené nejmodernější špionážní technikou, se možná začnete na své morče koukat jinýma očima. Co když doopravdy umí mluvit, jen není vybaveno komunikátorem, takže mu nerozumíte? Co když je vaše oblíbená morčecí samička mistryně bojových umění, jen to před vámi dovedně tají? A co když právě teď někde nějaký miliardář připravuje plán k ovládnutí světa a právě to vaše morče mu v tom může zabránit?
Film společnosti Walt Disney Pictures, v němž speciálně vycvičená morčata (plus jedna moucha a jeden krtek) vytvoří bojový tým G-Force, je pozoruhodnou kombinací animace a hraných záběrů se skutečnými herci. Náročný projekt je natočen 3D technologií, takže se morčata řítí z plátna přímo na vás, a navíc vůbec nepoznáte, kdo na plátně je skutečný a kdo vznikl počítačovou animací.
G-FORCE, USA 2009
REŽIE: HOYT H. YEATMAN JR.
DISTRIBUCE: FALCON, V KINECH OD 17. 9. 2009
NEVIDĚLI JSME
ZDE
Evoluce v krabici
DESKOVÁ KARETNÍ HRA - STRATEGIE
Prvním slovem malého dítěte je zpravidla "máma". Někde mezi opicí a člověkem první slovo znělo určitě "mamut". Ve hře Evoluce v krabici máte za úkol ulovit co nejvíce mamutů. Získané mamutí maso zajistí vašemu kmenu růst mozku, a tudíž i postup v evolučním žebříčku. Mezi pravěkou opicí (Ramaphitecus) a moderním člověkem (Homo sapiens sapiens) je propast několika evolučních stupňů. Za každý překonaný stupeň na počítadle získáte evoluční výhodu. Stačí se rozhodnout, zda se h d naučíte klást pasti a stavět zátarasy protivníkům.
Hodit se může i lepší orientace v terénu nebo schopnost lovu. A co takhle protihráče umlátit kyjem pomocí výhody "boj"? Vítězí tlupa, která se jako první dokáže vyvinout v člověka rozumného. Hra nabízí zajímavou variaci rozdílných strategií a proměnlivý herní plán. Je rychlá, chytlavá a vtipná.
HODNOCENÍ: 95 %
+ HERNÍ MECHANISMUS, ZPRACOVÁNÍ
- MAMUTÍ MASO VÁM ZAČNE LÉZT PO DESÁTÉ HŘE I UŠIMA
JIRA'S GAMES
POČET HRÁČŮ: 2-5, OD 10 LET DO X LET
DOBA HRANÍ: 50 MINUT
TOMÁŠ TVRDÝ
Po boku templáře
DVD
Arn je postaven před velký úkol
Možná to zní neuvěřitelně, ale i Švédové dokáží natočit slušný historický velkofilm s akčními scénami. Pokud vám to zní podezřele, podívejte se na dévédéčko Arn. Na základě veleúspěšné knižní trilogie Jana Guillou vznikl příběh mladého švédského velmože Arna Magnussona, který je intrikami odloučen od své milé Cecílie. Zatímco dívka putuje nedobrovolně do kláštera, Arn se vydává v templářské zbroji do Svaté země, aby si v krvavých bitvách se Saracény vydobyl právo na návrat za svojí láskou.
Jeden z největších švédských filmových projektů posledních let se sice nemůže chlubit tak rozsáhlými bitevními scénami a bohatou výpravou jako jeho hollywoodský bratříček Království nebeské, vše ale vynahrazuje skvělými hereckými výkony severských herců. Pokud vás Arnovo křižácké dobrodružství chytne, můžete se těšit na pokračování, protože doma na hlavního hrdinu čeká další úkol - sjednotit Švédsko.
HODNOCENÍ: 85 %
+ HERECKÉ VÝKONY
- ZDLOUHAVÝ ÚVOD
ARN, DÁNSKO / FINSKO / NĚMECKO / NORSKO, 2007, 139 MIN
REŽIE: PETER FLINTH
DISTRIBUCE: BONTONFILM
Oči na stopkách
KOUKEJ KOLEM SEBE
Kos v Orlím hnízdě, Kehlsteinhaus, Německo
Prázdniny jsme si neužívali jen my v redakci, ale především vy, naši čtenáři. Do tohoto čísla jsme vybrali fotku od patnáctiletého Dalibora Kozy, který byl očividně zklamán z toho, že v pověstném Orlím hnízdě, horském útočišti Adolfa Hitlera, nebyl ani jeden orel, a tak vyfotil alespoň kosa. Co na cestách zaujalo vás? Dívejte se kolem sebe, a když vám něco přijde vtipné nebo zajímavé, vyfoťte to a fotku pošlete na adresu: ondrej.horak@ringier.cz. Do předmětu napište OČI a k fotografii vždy uveďte své jméno, věk a místo, kde jste ji pořídili.
Verneovky - Neffovky
KNIHA, CD - DOBRODRUŽNÁ
Pět neděl v balonu a Vynález zkázy
Jules Verne začal udivovat svět už téměř před 150 lety. Jedním z hlavních důvodů jeho úspěchu byly neuvěřitelné vynálezy popisované v jeho románech.
Ondřej Neff se rozhodl tato dobrodružství oživit v převyprávění pro 21. století. Kniha Pět neděl v balonu obsahuje kromě mapy a technického nákresu balonu i osm unikátních ilustrací od Zdeňka Buriana. Jiný Verneův román Vynález zkázy se dočkal převyprávění v podobě rozhlasové hry. Ani jeden z těchto románů neztratil nic ze svého lesku a právě díky Neffově úpravě se snaží být dnešnímu čtenáři blíž.
HODNOCENÍ: 85 %
+ KRÁSNÉ ZPRACOVÁNÍ
- PŘEVYPRÁVĚNÍ NIKDY NEVYNAHRADÍ ORIGINÁL
ALBATROS 2009, 214 STRAN, AUTOR: JULES VERNE A ONDŘEJ NEFF
ČESKÝ ROZHLAS 1996, CELKOVÁ STOPÁŽ 76:52, AUTOR: JULES VERNE A ONDŘEJ NEFF