I když přes 67 tisíc hlasujících, jak se chlubí pořadatelé, je zajímavé číslo.
Pokud patříte mezi posluchače bezpohlavních rádiových stanic v čele s Evropou 2, výsledkům se zřejmě nebudete divit. Anketu Factory Summer Hit 2009 vyhrál David Guetta se skladbou When Love Takes Over, druzí skončili The Black Eyed Peas s I Gotta A Feeling a třetí jsou Dizzee Rascal feat. Calvin Harris – Holiday. Tedy skladby, jimž dávala disko rádia nejvíce prostoru a éterem rotovaly několikrát denně.
Těžko říct, jestli pouze vkus rádiových dramaturgů stačí k tomu, abychom mohli nějakou písničku prohlásit letním hitem. Samozřejmě, pokud by se song posluchačům po nasazení nelíbil a vysloveně proti němu protestovali, možná by dosáhli toho, že z vysílání zmizí. Jenže teď je to spíš naopak – když je skladba průměrná, ze začátku rotuje častěji, aby se posluchačům vryla pod kůži a stal se z ní hit.
Tímhle ale narážíme na mnohem zásadnější problém, který v jednom dílu Soundu nevyřešíme. Hlavní otázka totiž zní: jak se bránit diktátu několika málo lidí ovládajících hudební trh?
Factory Summer Hit je z tohohle hlediska jen maličkost.
Sdílej
10. listopadu 2009 • 05:00 Vyšlo v ABC 22/2009
Je to tady. Už i Česko si vybralo svůj letní hit. Z výsledků je bohužel jasné, jaký typ lidí hlasoval, a tak se anketa nedá brát příliš vážně.