Motocyklová továrna Jawa vstoupila mezi automobilové výrobce licenční stavbou německého vozu DKW Meisterklasse, který se osvědčil jako lidový automobil. Podobně jako při zahájení výroby motocyklů posloužila zahraniční licence k urychlení sériové výroby, později však továrna Jawa vyprodukovala vůz vlastní konstrukce, kterým byla známá Jawa Minor.
V roce 1934 bylo vyrobeno prvních 550 automobilů Jawa 700. Měly smíšenou karosérii s dřevěnou kostrou a byly většinou v provedení kabriolet. Dvoudobý dvouválcový motor o objemu 684 cm3 a výkonu 14,7 kW (20 k) při otáčkách 3 000/min poháněl prostřednictvím třístupňové převodovky přední kola. Menši množství vozů vzniklo v provedeni Jawa 600 s motorem o objemu 615 cm3, který se pak později uplatnil ve vozu Minor. Automobil měl ocelový rám, výkyvné nápravy vpředu i vzadu odpružené příčnými listovými pery. Byl vybaven šnekovým řízením, přičemž rozvor náprav činil 2 700 mm a rozchod kol 1 100 mm. Dosahoval rychlosti 85 km/h. Pro sportovní a závodní účely se objevila řada speciálně karosovaných verzí.
Sdílej
22. července 2001 • 15:29