Krátce před druhou světovou válkou vysočanská Aerovka zmodernizovala karosérie svých vozů. Dvouválce Aero 30 a čtyřválce Aero 50 dostaly nové tvary blatníků, a především novou příď. Ta již nebyla plochá, ale výrazně špičatá. Produkci nových vozů nepříznivě ovlivnila okupace naší vlasti. Nicméně před válkou stihla továrna Aero vyrobit 700 vozů Aero 30, a dokonce ještě v roce 1947 byla v tehdejším n. p. Letecké závody postavena z rozpracovaných dílů malá série.
Aero 30 mělo dvouválcový dvoudobý motor o objemu 998,7 cm3, uložený podélně za přední poháněnou nápravou. Výkon motoru byl 22 kW (30 k) při otáčkách 4 000/min. Spojka byla suchá jednokotoučová, sériová převodovka třístupňová, pro soutěže a závody čtyřstupňová. Všechna kola byla zavěšena na kyvadlových polonápravách a odpružena příčnými listovými pery. Vozy měly otevřené i uzavřené karosérie na plošinovém rámu. Pohotovostní hmotnost do 950 kg. Maximální rychlost 105 km/h.
Sdílej
22. července 2001 • 15:28