Vozy slovenských měst: Košice - parní tramvaj (1893)

Sdílej
 

Parní tramvaj v Košicích
Zvláštností košické tramvaje, zřízené v roce 1892, byl smíšený provoz v osobni dopravě. Ve městě byly vozy taženy koňmi, na předměstí pak parními lokomotivami, které byly původně určeny především pro nákladní dopravu. Tyto lokomotivy ev. čísel 1 až 7 dodala v letech 1893 až 1895 lokomotivka ve Vídeňském Novém Městě. Byly to dvouspřežní lokomotivy na mokrou páru s pevným rozvorem 1,5 m a výkonem 40 koní (29 kW). Nejvyšší rychlost činila 20 km/h. Přípojné osobní vozy byly lehké stavby s jedním oddílem pro cestující, opatřeným podélnými sedadly pro 16 sedících osob. Vozy byly bržděny pouze ruční brzdou, na čelnicích měly závěsy pro postraňky a současně talířové spřáhlo pro lokomotivu.