Jedním z nejlepších soutěžních vozů celé historie mistrovství světa byl bezesporu italský automobil LANCIA-STRATOS, který se na startech rallye začal objevovat v roce 1973. Vůz s karosérii navrženou Bertoneho stylistickým studiem, jehož historie je lemována řadou úspěchů (jen v MS vyhrál 19 závodů), byl poháněn řadovým šestiválcem do V (65° ), uloženým napřič před zadní nápravou. Měl objem 2418 cm3 (92,5 x 60 mm), vstřikování, nebo tři dvojité karburátory Weber, a jeho výkon se pohyboval kolem 158 kW (8500 ot/min). Stratos, jehož hlavní rozměry byly 3170 x 1760 x 1140 mm, měl rozvor kol 2180 mm, rozchod 1430/1460 mm a hmotnost 1000 kg. Vůz byl vybaven koly Campagnollo z lehkých slitin, dvěma palivovými nádržemi po 50 litrech, umístěnými za řidičem, a obut byl do pneumatik Pirelli P 7. Maximální rychlost Stratosu se pohybovala kolem 200 km . h-1 a zrychlení z 0-100 km . h-1 asi 6 sekund. Vyobrazený automobil dovedl Francouz B. Darniche vítězně do cíle Korsické rallye 1981.
Sdílej
9. března 2003 • 18:06