Italský FIAT 131-ABARTH vznikl v roce 1976 úpravou cestovního modelu Mirafiori v dílnách Carla Abartha na turínské Corso Marche a v letech 1977, 1979 a 1980 zajistil koncernu Fiat titul mistra světa v šampionátu značek a W. Röhrlovi v roce 1980 i v MS jednotlivců. Karosérie byla vyrobena z lehkých slitin a plastických hmot, vůz měl všechna kola nezávisle odpružena, hřebenové řízeni, pětistupňovou převodovku, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o Ø 300 mm vpředu a 252 mm vzadu. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec, uložený vpředu, měl zdvihový objem 1995 cm3 (84 x 90 mm) a se vstřikáváním paliva Kugelfisher dosahoval výkonu 170 kW (7000 ot/min). Hlavní rozměry turínského speciálu byly 4190 x 1720 x 1360 mm, rozvor kol 2490 mm, rozchod 1460/1465 mm, hmotnost 930 kg a max. rychlost 190 km . h-1. Fiat, jehož hlavní devizou byla spolehlivost, byl vybaven nádrži na 50 l paliva a 6,6 l oleje a obut do pneumatik Pirelli P 7. S vozem na obrázku vyhrál Fin Markku Alén v roce 1978 Portugalskou rallye.
Sdílej
9. března 2003 • 18:09