Vozy světových rallye: DATSUN

Sdílej
 

Nejúspěšnějším japonským soutěžním automobilem je bezesporu DATSUN, připravovaný k závodům sportovním oddělením společnosti Nissan Motor Comp. v Oppamu nedaleko Tokia. Nejvíce úspěchů měl zatím typ 160 J, který měl bezrámovou konstrukci a přední nezávisle zavěšená kola, zatímco zadní náprava byla tuhá. Pohonnou jednotkou soutěžních speciálů byl řadový, kapalinou chlazený čtyřválec LR 20 B o objemu 1952 cm3 (85 x 86 mm) a výkonu 144 kW (7200 ot/min). Vůz byl vybaven pětistupňovou převodovkou typu F5 C 71 B, kotoučovými brzdami Dunlop MK 63-20 S Caliper s vnitřním chlazením, koly Enkei o rozměrech 6J x 14 a bezpečnostní nádrží na 100 l paliva. Tovární automobily Datsun vybavené pneumatikami Dunlop se uplatňovaly hlavně v soutěžích, kde záleželo spíše na spolehlivosti než rychlosti. Proto ani nepřekvapuje, že největší úspěchy slavily v nejtěžších soutěži MS - Safari rallye, kde je S. Mehta dovedl pětkrát k vítězství. Vůz na obrázku pilotoval Fin F. Salonen v Acropolis rallye 1980, kde dojel na druhém místě.