Sovětské automobily LADA-NIVA, připravené pro letošní Dakar tradičně jejich francouzským dovozcem - firmou Poch S. A., patřily mezi nejvíce favorizované. Už proto, že dva za tří nasazených vozů řídili skutečně renomovaní piloti: mnohonásobný vítěz tzv. pouštních rallye Pierre Lartigue z Francie, a především 421etý Belgičan Jackie Ickx, dvojnásobný vicemistr světa ve F 1, světový šampión ve vytrvalostních závodech a vítěz Dakaru 1983. Vozy s kevlarovou karosérii, připravené v Bezonu a poháněné francouzskými čtyřválcovými motory R.O. C. o objemu 2445cm3, se sice ukázaly rychlé (ve speciálce z Arlitu do Arbre Thierry dojel Ickx druhý), ale nakonec všechny pro technické poruchy odstoupily. Pro závod připravené nivy s pohonem 4 x 4 měly pětistupňovou převodovku, diskové brzdy na všech kolech, hmotnost 1 130 kg, dvě palivové nádrže Superflexit (170 a 1301itrů). Jejich l6palcová kola byla obuta do pneumatik Michelin. Automobily dosahovaly rychlosti 200 km.h-1.
Sdílej
9. srpna 2004 • 17:24