Suverénním vítězem mezi kamióny byl v rallye Paříž-Dakar 1987 speciál nazvaný DAF TURBOTWIN II. Prototyp monstra s maximální rychlostí až 200 km.h-1 měl rám z hliníkových slitin. Obě poháněné nápravy byly tuhé, odpružené půleliptickými pery, která byla doplněna tlumiči. Kamión byl poháněn dvěma vznětovými řadovými a kapalinou chlazenými šestiválci DAF 1160 DKZ, z nichž každý má objem 11 600 cm3 a je přeplňován turbodmychadly. Celkový výkon vozu byl kolem 735 kW. Hlavní rozměry vozu obutého do pneumatik Michelin 14,00-24 byly 7 100 x 2 500 x 2 330 mm, rozvor náprav 4 200 mm. Hliníková palivová nádrž objemu 760 litrů byla umístěna nad zadní nápravou. 44letý Holanďan Jan de Rooy s vozem nejen vyhrál soutěž kamiónů, ale mezi osobními auty se umístil na 11. místě.
Sdílej
9. srpna 2004 • 17:26