Po loňském nasazení modelů 6 x 6 připravila pro letošní ročník Dakaru kopřivnická TATRA prototyp čtyřkolového kamiónu s páteřovým rámem a centrální nosnou rourou. Vůz měl všechna čtyři kola nezávisle zavěšena na kyvadlových polonápravách odpružených vpředu zkrutnými tyčemi a vzadu vzduchovými pružicími jednotkami. Pohonnou jednotkou byl vzduchem chlazený čtyřdobý a dvěma turbodmychadly přeplňovaný vznětový osmiválec OHV typu T 928, 0 objemu 12 666 cm3 a výkonu 280 kW při 2 200 ot./min. Výkon motoru byl na kola přenášen pomocí desetistupňové převodovky (+ přídavné dvoustupňové převodovky). Kopřivnický kamión o pohotovostní hmotnosti 8 500 kg a s pohonem všech kol byl vybaven bubnovými brzdami na všech kolech, bezdušovými pneumatikami Michelin, palivovými nádržemi o objemu 900 litrů (spotřeba 40-100 litrů na 100 km). Jeho rozměry byly 5 950 x 2 500 x 3 020 mm. Posádka K. Loprais-R. Stachura-ing. J. Krpec pak vůz o max. rychlosti až 150 km.h-1 dovedla do cíle v kategorii kamiónů na druhém místě.
Sdílej
9. srpna 2004 • 17:33