První v kategorii sériových kamiónů (a celkově mezi kamióny třetí) dojel do Dakaru LIAZ 111.154, řízený triem Moskal-Joklík-Záleský. Jeho srdcem byl řadový, kapalinou chlazený šestiválec OHC o objemu 11 940 cm3, který dává s turbodmychadlem ČZM K 36 výkon 257 kW při 2 150 ot./min. Kamión s žebřinovým rámem z podélníků a příček měl tuhé obě nápravy, které byly odpruženy podélnými půleliptickými pery, doplněnými vpředu vzduchovými pružicími jednotkami s teleskopickými tlumiči. Byl vybaven desetistupňovou převodovkou Praga PP100, dvoustupňovými bubnovými brzdami a čtyřmi palivovými nádržemi o celkovém objemu 900 litrů. Pohotovostní hmotnost vozu s volitelnou možností pohonu všech kol, s rozměry 7 100 x 2 500 x 3 050 mm a nejvyšší rychlostí 140 km.h-1, byla 9 500 kg, celková pak 12 000 kg.
Sdílej
9. srpna 2004 • 17:45