SÉRIE VETERÁNY
OBTÍŽNOST 1
Návod
1. Podle návodné kresby obstřihnete dvojobrázek každého automobilu. Hrany, které budete rýhovat z líce tisku, jsou nakresleny plnou čarou opatřenou černou šipkou. Hrany, které budete rýhovat z rubu tisku, jsou nakresleny čerchovaně. Obdobně narýhujete i doprovodná žebra, u každého vozu jsou dvě, která vyztuží a zpevní model.
2. Žebra přilepíte podle návodné kresby na rub přední strany vystřihovánky, tu přehnete a přilepíte současně i druhou stranu k žebrům. Nakonec přilepíte širokou, nepokreslenou chlopeň k přední chlopni s nápisem.
NW – Dreier 1901
Výrobce: Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau–Fabrikgesellschaft - NW), Kopřivnice
Počet válců: 2
Objem: 3 188 cm3
Výkon: 8,8 kW (12 k)
Chlazení: kapalinou
Druh vozu: osobní, dvoumístný, se sedadlem pro sluhu
V Kopřivnici se automobily s rakouskou značkou Nesselsdorfer Wagenbau-Fabrikgesellschaft začaly vyrábět na konci 19. století. Vozy se na Moravě vyrábí dodnes pod značkou Tatra.
Vozů NW - Dreier se vyrobilo asi sedm kusů. Běžně bylo označení Zweier (Dvoják), protože automobil měl pouze dvě sedadla. Přidáním sedadla pro sluhu vzniklo nové označení Dreier (Troják). Nevýhodné u vozu bylo, že při poruše motoru, který byl zavěšen pod podlahou vozu, se musela odklopit celá karoserie.
NW – typ B 1902
Výrobce: Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau–Fabrikgesellschaft - NW), Kopřivnice
Počet válců: 2
Objem: 3 188 cm3
Výkon: 8,8 kW (12 k)
Chlazení: kapalinou
Druh vozu: osobní, čtyřmístný
V Kopřivnici se automobily s rakouskou značkou Nesselsdorfer Wagenbau-Fabrikgesellschaft začaly vyrábět na konci 19. století. Vozy se na Moravě vyrábí dodnes pod značkou Tatra.
NW – typ B byl jeden z prvních, který se vyráběl sériově. Vzniklo jich asi třicet (výroba trvala do r. 1904). Vůz byl vybaven horskou vzpěrou, ocelovou tyčí, kterou řidič při horských jízdách a nebo při poruše zapřel o vozovku, aby vůz nesjel ze svahu.