3D atlasy veteránů: První závodní vůz NW a L&K typ FC

3D atlasy veteránů: První závodní vůz NW a L&K typ FC
Sdílej
 
Jsou tady další veteránská fára z Kopřivnice a Mladé Boleslavi.

 

NW – první závodní vůz 1900

Výrobce: Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau–Fabrikgesellschaft - NW), Kopřivnice
Počet válců: 2
Objem: 4 250 cm3
Výkon: 8,83 kW (12 k)
Chlazení: kapalinou
Druh vozu: závodní
Jedná se o první závodní automobil vyrobený na území dnešní České republiky v jediném provedení. Replika vozu byla postavena pro Národní technické muzeum, ale od originálu se liší. Z vozu byl před závodem odstraněn reflektor, blatníky a část krytů karoserie.
V závodě Nice – La Turbie obsadil první místo a v závodě Salzburg – Linec – Vídeň druhé. V roce 1902 se již ale v dalším závodě neumístil. Automobil byl doplněn o konstrukci nosiče zavazadel a upraven jako doprovodný vůz. Nejvyšší rychlost byla 82 km/hod.

 

3D atlasy veteránů •  Richard Vyškovský

 

L&K – typ FC 1908

Výrobce: Laurin a Klement, akciová společnost, Mladá Boleslav
Počet válců: 4
Objem: 2 427 cm3
Výkon: 11,8 kW (16 k)
Chlazení: kapalinou
Druh vozu: závodní
Závodní vozy Laurin a Klement se vyznačovaly konstrukcí, kvalitou materiálů a bezporuchovostí. Zásluhu na tom měl konstruktér ing. Otto Hieronymus. Byl nejen konstruktérem, ale současně i pilotem závodních vozů. Zemřel při havárii na tréninku v roce 1922.

 

Chvalský zámek

Chvalský zámek

Sovice sněžní: Model severského ptáka

Sovice sněžní: Model severského ptáka