ASTRO RACER ČÍSLO 3
Toto místo má finské konsorcium Ultima WF, vývojové středisko podporované státem a do závodu nasazuje stroj stejného jména. Letoun se už před startem pyšní několika prvenstvími. Předně je to jeho délka – 20 metrů daných v pravidlech využili vývojáři beze zbytku. Dalším neobvyklým prvenstvím je pohonná jednotka Ultimy. Skládá se totiž ze tří principiálně odlišných motorů. Proto je zřejmě letoun tak dlouhý. Ústí motorů je navíc oproti trupu zešikmeno. Je to proto, že po zažehnutí motorů jednotlivé motorové stopy za letounem vytvářejí jakýsi vír – reakční směs, která letoun tlačí dopředu. Tento vířivý motor se stal hlavním trumfem Ultima WF teamu. Nesmíme zapomenout na pilota. Finská 33letá šampionka Riikka Laine, držitelka 3. místa v Canon Derby SX a WFR s hodnotou 898.478 km/hod., je více než povolána ovládat tuto brutální sílu.
PŘÍPRAVNÉ PRÁCE
1. Díly 6, 7, 9 a 10 podlepte čtvrtkou (gramáž přibližně 200 g/m2). Jednotlivé díly vystřihněte.
2. Hrany, jež budete tupým nožem rýhovat z líce tisku, jsou zakresleny čárkovanou čarou (- - -), papír ohněte lícem od sebe. Hrany, které budete rýhovat z rubu tisku, jsou kresleny čerchovanou čarou (-.-.-), papír ohněte lícem k sobě.
3. Jednotlivé díly lepte pomocí chlopní. Umístění dílů je vyznačeno v místě přilepení shodným číslem.
NÁVOD NA SLEPENÍ
1. Vystřihněte, narýhujte a slepte trup 1. Na něj ze spodní části nalepte přední přistávací nohu 3 a zadní vyrovnávací štít 4. Díl 2 pouze vystřihněte a ještě s ním hlavní trup neuzavírejte.
2. K trupu 1 přilepte levé rameno 5, na jehož konec nalepte ližinu z vyztužených dílů 6 a 7. To samé se opakuje i pro pravobok, tedy rameno 8 nalepte k trupu 1 a na konec ramene přidejte ližinu z vyztužených dílů 9 a 10. Nyní zalepte otvor v trupu 1 plátem 2.