Automobil slouží hlavně k transportu hotových výrobků nebo konstrukčních součástí. Sklopné bočnice umožňují nakládání materiálu ze stran. Můžeme potkat i s automobily s hydraulickou rukou. Náklaďák pohání vzduchem chlazený vidlicový desetiválcový dieselový motor o objemu 1583 ccm a výkonu 208 kW při 2200 otáčkách za minutu. Spotřeba činí 45–50 l nafty na 100 km. Užitečná nosnost je 11 tun.
PŘÍPRAVNÉ PRÁCE
1. Model je možné postavit s jednoduchým – krabičkovým – podvozkem nebo s modelovým podvozkem, případně lze jednodušší verzi doplnit díly ze složitější verze.
2. Místa ohybu papíru označená černými trojúhelníčky budete nařezávat z líce tisku a ohyby značené bílými trojúhelníčky budete nařezávat z rubu tisku (počátek a konec čáry si přeneste propíchnutím). Pokud šipky nejsou na hraně dílu, pak je ohyb uvnitř plochy dílu.
3. Místa propíchnutí jsou označená zeleným puntíkem. Místo ustřihnutí je označeno zelenými nůžkami. Pro lepení kovových dílů použijte vteřinové lepidlo.
4. Z drátku natřeného na černo o průměru 0,7–1 mm si připravíte osy 10 (3x) a výfukové potrubí 27. Díly 21 a 33 podlepte čtvrtkou. Otvory propíchněte v dílech 8, 11 (14x) a 26.
NÁVOD NA SLEPENÍ
JEDNODUŠŠÍ VARIANTA
1. Z dílu 1 slepíte podvozek. U kabiny 2 odstřihnete šedé stupačky a chlopeň v přední části. Následně kabinu slepíte. Lepení začnete v zadní části kabiny, pak přilepíte přední část v oblasti čelního skla. Hotovou kabinu nalepíte na podvozek.
2. Za kabinu můžete nalepit kryt motoru 3, vzduchový filtr 4 a rezervní kolo 5. Dále můžete doplnit sání 21.
3. Nástavbu slepíte z vnějšího dílu 6, do kterého vlepíte vnitřní část 7. Bočnice k sobě lepte postupně. Nenatírejte celé plochy lepidlem, ale jen blízkosti hran. Hotovou nástavbu nalepíte na vyznačená místa na podvozku 1. Opět lepidlo naneste jen na okraje. Při lepení kontrolujte geometrii.
4. Na díl jedna můžete nalepit nárazník 33.
SLOŽITĚJŠÍ VARIANTA
1. Z dílů 8 a 9 slepíte podvozek. Díly k sobě slepte stylem puntík na puntík. Do otvorů vsunete, vycentrujete a zalepíte osy 10 (3x). Kola vytvoříte z běhounů 14 (11x) a boků 11 (14x), 12(4x), 13(2x), 16, 17. Plochu pro přilepení boků můžete zvětšit vložením smotaného proužku kancelářského papíru. Mezi zadní kola vložíte podle návodné kresby karton (není ve vystřihovánce) o síle 0,5 mm. Z dílů 14* lze sestavit jednodušší kola. Hotová kola přilepíte na osy.
2. Z dílu 2 sestavíte kabinu. Nejprve přilepíte rubové strany stupaček, pak boky čistě vystřihnete. Pro lepení doporučujeme vteřinové lepidlo, papír bude pevnější. Lepení kabiny začněte v zadní části kabiny, pak přilepíte přední část v oblasti čelního skla. Dále doplníte blatníky 22 a 23. Hotovou kabinu nalepíte na podvozek 9.
3. Na podvozek 9 nalepíte kryt motoru 3. Z dílu 18 slepíte konzolu, na kterou nalepíte vzduchový filtr 19, 20 a 21. Na držák rezervního kola 15 nalepíte dříve zpracované kolo a celek natupo nalepíte na kryt motoru.
4. Nástavbu slepíte z vnějšího dílu 6, do kterého vlepíte vnitřní část 7. Bočnice k sobě lepte postupně. Nenatírejte celé plochy lepidlem, ale jen blízkosti hran. Hotovou nástavbu nalepíte na vyznačená místa na podvozku 9. Opět lepidlo naneste jen na okraje. Při lepení kontrolujte geometrii. Nástavbu doplníte blatníky 30 (2x), 31 (2x) a zadním nárazníkem 28. Na podvozek nelepíte výfuk z dílů 24, 25, 26 (2x), 27 a palivovou nádrž 29. Na kabinu nalepíte nárazník 32.
PALETY A CÍVKY
Z dílu 4 (2x) slepíte paletu a na ni umístíte cívku na kabely zpracovanou z dílů 1 (2x), 2 (2x) a 3 (2x).