Jako předloha zjednodušeného modelu posloužil britský dvoumotorový stíhací letoun De Havilland DH 110 Sea Vixen, určený v 60. letech minulého století především k ochraně námořního loďstva z pozemských základen i z letadlových lodí.
Sea Vixen je konstrukčně velmi zajímavý, má samostatný trup se dvěma motory vedle sebe a dva podélné nosníky s výškovku. Smutnou kapitolou v historii letounu se stalo zřícení na leteckém dnu v roce 1952, kdy se stroj při překonávání rychlosti zvuku rozlomil a jeho trosky usmrtily 31 lidí.
Letoun pak byl překonstruován a zaveden do sériové výroby. Rychlost letounu je 1 100 km/hod. a dolet asi 1 400 km. Posádku tvoří dva muži, pilot a radarový operátor. Zvláštností je, že nesedí v jedné kabině. Pilot sedí v kabině sám a operátor sedí v malém prostoru v trupu vedle pilota.
Stíhačkou končíme druhou řadu Papírové armády. Věříme, že se vám vystřihovánky líbily a že vám představily zajímavé bojové stroje.
PŘÍPRAVNÉ PRÁCE
1. Všechny části předem narýhněte.
2. Slepte obě poloviny křídel 4, 5 k sobě a zatížené nechte dobře proschnout. Stejně postupujte u hlavních podvozkových nohou 11 (2x).
NÁVOD NA SLEPENÍ
1. Zkompletujte trup 1. Slepte vstupní otvory vzduchu 2, 3 a nalepte je z obou stran na díl 1. Na díly 2, 3 nalepte shora křídla 4, 5.
2. Slepte nosníky 6, 7 a přilepte je k dílům 2, 3, 4 a 5. Směrovky s výškovkou 8 nalepte z vnější strany na díly 6, 7.
3. Kabinu 9 nalepte na díl 1. Palivové nádrže 10 (2x) nalepte zespodu na křídla 4, 5. Hlavní podvozkové nohy 11 (2x) nalepte zespodu po obou stranách na díl 1. Přední podvozkovou nohu 12 nalepte také na díl 1.