Automobil byl vyráběný kopřivnickou firmou Tatra v letech 1932–1935. Továrna československé armádě dodala přes 100 kusů těchtoosmitunových vozů, které dosahovaly maximální rychlosti 50 km/hod. Model T-29 vycházel z dřívějšího T-24 a existoval ve dvou variantách, skříňové i plošinové. Skříňová varianta byla používána jako dílenský nebo telefonní vůz.
PŘÍPRAVNÉ PRÁCE
1. Díly narýhujte podle rysek. Ryska s černým trojúhelníčkem značí rýhu na líci a ohyb směrem k rubu, u rysky s bílým trojúhelníčkem je to naopak. Červené úhlopříčky značí vystřižení plochy.
2. Model lze postavit v jednodušší variantě (oranžově podbarvená čísla) nebo ve složitější variantě s modře podbarvenými prvky, které jsou nepovinné, ale přiblíží model realitě. Budete potřebovat kulatá párátka o průměru 2 mm. Návod na slepení je napsán pro složitější variantu.
NÁVOD NA SLEPENÍ
1. Stavbu začněte přední částí auta. Slepte díly 1, 1a zakrývající motor a zepředu připojte díl 2. Zkompletujte kabinu 3 a přilepte na ni díl 1. Z obou stran připojte blatníky 4 a 5. Zespodu dílu 2 přilepte značku 6. Střechu slepte z dílů 7, 8, 8a a přilepte ji na díl 3. Celek odložte.
2. Pokračujte nástavbou. Na bok 9 přilepte díly 9a, 9b, zepředu díl 10 a zezadu díl 11, na který přilepte záklopku 11a. Z druhé strany přilepte bok 12. Dovnitř zalepte podvozek 13. Nástavbu dokončete střechou 14. Přední část auta a nástavbu slepte k sobě. K dílům 1a a 10 přilepte podvozek 15.
3. Slepte šest kol z dílů 16 (12x) a 17 (6x). Pomocí třech os z párátek (délku naleznete v kresbě na str. 32) připojte kola k podvozku. Osy můžete z venku kol schovat za díly 18 (6x).Zbývají přilepit nepovinné díly - světla 19 (2x) a zrcátka 20, 21.
Vystřihovánky ze série Automobily: