Značka aut Ferrari je stále nejznámější ze všech, které můžeme vidět na světových okruzích formule 1. Dnešní vystřihovánka je vzpomínkou na dobu, kdy ve formuli 1 - Ferrari 312 T2 - jezdil slavný pilot Niki Lauda. Vyšla totiž už před více než 25 lety (ABC č.2 ročník 21).
Návod ke slepení
Čáry --- (ze strany tisku) a -.-.- (z rubu papíru) značí místa ohybu papíru. Malé číslice na jednotlivých dílech jsou čísla dílů, které se na tato místa budou lepit; předsazená značka ./. upozorňuje, že díl se lepí na rubovou stranu. Na osy kol a tyč volantu použijte špejle, které nabarvěte černou tuší nebo barvou.
Nejdříve ze všeho nařízněte slabě místa ohybu papíru nožem nebo žiletkou a proražte otvory pro osy kol a volantu (nenechávejte u otvorů roztřepené okraje proraženého papíru, ale začistěte je z obou stran).
Vystřihněte a zpracujte spodek karoserie 1, 2 a slepte k sobě. Zpracujte 3, 4 a přilepte na 1 a 2.
Samostatně zpracujte obvodovou konstrukci karoserie - nejprve díl 5, k němu přilepte vytvarované bočnice 6 a 7 a na ně (na nenabarvené strany) boční proudnice 8 a 9. V průběhu práce si stále ověřujte tvarovou správnost přiložením válců "na sucho" k již vytvarovanému spodku vozu. Při vlepování obvodové konstrukce dbejte na to, aby přední část dílu 5 byla správně přilepena ke chlopním nosiče předních křidélek u dílu 1. Stejně tak je třeba, aby obě boční strany dílu 5 přesně "dosedly" na 3 a 4.
Dále pokračujte vnitřkem karoserie: vytvarujte a zpracujte díl 10 a sedadlo 12 a 13 a vlepte je na vyznačené místo do 10. Do přední části dílu 10 vlepte přístrojovou desku 16. Celek přilepte na vůz tak, by přední svislá stěna vnitřku byla přilepena na svislou část dílu 5 a boky na bočnice 6 a 7. Vodorovná chlopeň zpevní přední část vozu spojením s chlopní dílu 5. Slepte k sobě obě části volantu 40, nasaďte na špejli a osaďte do připravených otvorů v dílech 5 a 16.
Tím jste skončili nejsložitější a nejpracnější část konstrukce. Před další prací nechte vše pořádně proschnout.
Zpracujte samostatně vnitřek osy předního pravého kola 20 P2 a k němu připojte pravý blatník, který je tvořen díly 21, 22, 25. Takto vytvořenou pravou osu přilepte na vyznačené místo dílu 7. Obdobně vytvořte levou osu (díly 20L, 23, 24, 26) a připojte na bočnici 6. Dále pokračujte štítem, motorem a krytem karoserie.
Vytvarujte v prstech vnější stranu štítu 14 a opatrně do ní vlepte jeho vnitřek 15L a 15P. Částí dílu 15L je zakrytí motoru - v něm máte proříznutý otvor pro ochranný oblouk 19 a 32 - vlepte jej z rubu. Na vnitřní stranu dílu 14 přilepte konstrukční chlopeň 17, která ponese horní část krytu motoru 18. Po spojení 17 a 19 zakryjte motor dílem 15L (částí, ve které je již osazen ochranný oblouk.) Na vnějšek štítu 14 přilepte zpětná zrcátka - pravé (57, 58) a levé (56, 58). Nad sedadlo vlepte opěrku pro hlavu řidiče, kterou zpracujte z dílů 38 a 39.
Do proříznutého otvoru krytu karoserie 11 nasaďte zespodu spojený štít s motorem a pečlivě přilepte. Vytvarujte zadní blatníky, pravý 37P, 28P a levý 27L, 28L, a přilepte k 11. Tím je vytvořena celá horní nástavba vozu, kterou s velkou přesností nalepte na obvodovou konstrukci a vnitřek karoserie.
Zpracujte osy zadních kol 29 a přilepte na vyznačená místa dílu 2. Vytvarujte a částečně slepte nosič zadních křidélek 30, ale neuzavírejte jeho zadní stranu (ta, se bude lepit na díl 2). Zpracujte rameno nosiče 33, protáhněte otvorem v 30 a přilepte dovnitř. Teprve teď uzavřete díl 30. Vytvarujte a zpracujte vodorovnou část zadního křídla - díl 34 a 35 - a připojte na něj jeho svislá křidélka 36 a 37.
Připojte na rameno nosiče a celek přilepte na vyznačené místo dílu 2. Vytvarováním a vlepením výfuku 31 do otvorů pod nosič zadního křídla je dokončena zadní část vozu.
Přední křídlo zpracujte obdobně jako zadní z dílů 41, 42, 43, 44 a přilepte na jeho nosič, který si vyrobte samostatně - díl 45 a 59. Celek připojte na vyznačené místo dílu 11.
Zbývají kola. K disku předního kola 50 připojte ráfek 54, z druhé strany pak vnější líc 51. Přidejte po obvodu plášť pneumatiky 53 a celé kolo zaklopte vnitřní stranou 52. Karoserií provlékněte nabarvené špejle, odřízněte potřebnou délku a kola na takto upravené osy nasaďte. Celek přelakujte bezbarvým lakem, který nejen zpevní konstrukci, ale dá vozu i lesk.
Vůz, který jste si zhotovili, je v měřítku 1:24, což jistě uvítají dráhoví modeláři.
FERRARI 312 T2 - technické údaje
Jezdec 1976: Niki Lauda
Šéfkonstruktér: ing. Mauro Forghieri
Manažer týmu: Enzo Ferrari Mauro Forghieri
Motor: Ferrari 312 B 3 S
Pneumatiky: Goodyear
Rozměry vozu: rozvor 2560 mm
rozchod kol vpředu 1403 mm
vzadu 1430 mm
délka 4316 mm
šířka: 1930 mm
výška: 1020 mm