Předloha modelu
Poprvé se veřejnost seznámila s touto škodovkou na 29. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně v roce 1987. Tehdy představovala významnou generační změnu v konstrukční tvorbě mladoboleslavské automobilky. Tvar karoserie vozu Favorit 136 navrhla italská firma Stile Bertone SpA. Model s původním pracovním označením Škoda 781 splňoval všechna moderní kritéria na bezpečnost a pohodlí posádky, aerodynamiku i hospodárnost užitkového prostoru vozidla. Dovnitř bylo možné poprvé vstoupit pěti dveřmi. Modifikace označená typově 785, později nazvaná Tourist 136L, prodlouženou zadní částí karoserie o 345 mm nabídla uživatelům větší zavazadlový prostor.
Přípravné práce
Vystřihovánka je určena zkušeným modelářům, hlavně těm, kteří mají odvahu do vlastní tvůrčí práce na papírovém modelu škodovky. Jde zejména o barevnou povrchovou úpravu karoserie a volbu a zpracování barevné kamufláže (polepů) podle druhu a pracovního zaměření vozidla. Nabízíme vám možnost postavit si z vystřihovánky jednu z osmi verzí Škody Favorit 136 L, a to: A, B – taxík, civilní nebo služební vozidlo s reklamou ABC; C, D, E – policejní, hasičské a zdravotní vozidlo devadesátých let minulého století; F, G, H - vozidla požární ochrany, lékařské pohotovosti a Veřejné bezpečnosti z období před rokem 1989. Stejnými písmeny je ve vystřihovánce provedeno základní rozlišení příslušenství k jednotlivým autům (nálepky, popisky, spojler, přídavná světla, majáky atd.), barvu karoserie si musí každý modelář zvolit podle vybraného druhu vozidla. K tomu slouží kresby a foto slepených modelů A až H. S rozstříháváním dílů nezačínejte dříve, než budete hotovi s vybarvením všech dílů karoserie, které jsou bílé. Doporučujeme napnout si předem příslušný list vystřihovánky pomocí izolepy na kreslicí prkno a ponechat tak až do řádného vysušení nátěru.
Pokračování v příštím čísle
Technické údaje
Karoserie - samonosná, ocelová, čtyřdvéřová, s výklopnými
pátými dveřmi vzadu.
Motor - čtyřtaktní, rozvod OHV, zdvihový objem 1289 cm³ s
výkonem 46 kW při 5000 ot./min. Pětistupňová
převodovka je v bloku s motorem.
Podvozek - bezrámový, přední náprava je nezávisle zavěšená na
trojúhelníkových ramenech, zadní náprava s vlečnými
rameny spojenými pružnou příčkou.
Hlavní rozměry - rozchod kol 1400/1365, rozvor náprav 2450 mm,
vnější rozměry 3815 x 1620 x 1415 mm.
Věřím, že se vám práce na Škodě Favorit vydaří, a pokud se přihlásíte do soutěže, přejeme co nejlepší umístění. Na příští spolupráci se těší