Ford Bronco 4x4 pick-up

Ford Bronco 4x4 pick-up
Sdílej
 
Model pick-upu Ford Bronco 4x4 v měřítku 1:43 je určen méně zkušeným modelářům. Přesto doporučujeme pročíst tento návod a prostudovat návodnou kresbu. Vystřihovánka vyšla v ABC poprvé v roce 1996.

Předloha modelu
Ford Bronco je typickým reprezentantem amerických osobních automobilů, přesněji řečeno vozů SUV. Tento model začala Ford Motor Company vyrábět už v roce 1966 a s výrobou skončila přesně o třicet let později. V roce 2004 představila automobilka koncept nového bronca, který ovšem nebyl realizován.
V polovině 60. let byl vůz Bronco Fordovou odpovědí na populární teréňák Jeep CJ-5, jehož se záhy stal přímým konkurentem. Motoristé si mohli vybrat ze dvou provedení – kompaktního SUV, což byl typický americký rodinný vůz, a pick-upu, jemuž vzhledem k praktičnosti dávali přednost zejména obyvatelé venkova. Oba modely měla v oblibě i policie. Náš model představuje Ford Bronco 4x4 v provedení pick-up, který patří do tzv. druhé generace, jež se vyráběla v letech 1978 a 1979.

Přípravné práce

Ze špejle o průměru 2 mm připravte dvě osy, které nejsou zakresleny ve vystřihovánce. Přední osa P je dlouhá 40 mm, zadní osa Z je dlouhá 41 mm. Obě osy obarvěte na černo. Kladívkovou čtvrtkou podlepte díly 6, 7, 8a, 8b, 8c, 9a, 9b, 9c, 12, 13, 24 a 36. Z kartonu o síle 1 mm vyřízněte obdélníček 13 x 21 mm a oblepte jej nádrží 26. Na rub dílu 1 přeneste úsečky A-A, B-B, C-C, D-D, E-E, F-F a na rub dílu 11 úsečku G-G. Navíc z rubu začerněte výfuk 29. Hrany, které budete nařezávat z líce, jsou značeny plnou čarou, na jejímž konci je malý trojúhelníček. Hrany nařezávané z rubu jsou značeny čerchováním (-.-.-). Prořezy jsou značeny červenou čarou v černém rámečku, výřezy ploch z dílů jsou vyznačeny červenou úhlopříčkou a místa pro zalepení os černou úhlopříčkou.

Návod na slepení

Na vytvarovanou karoserii 1 nalepte blatníky a podběhy: levé díly 8a, 8b, 8c a pravé díly 9a, 9b, 9c. Z rubu k dílu 1 přilepte k úsečce C-C ochranný oblouk 2. Do karoserie vlepte na úsečku C-C přepážku 3 a vytvarované přední sklo 4. Na díl 5 nalepte díl 6 a masku 7 a celek opatrně nalepte na příď. Tu dokončíte vlepením podběhů – volné konce dílu 5. Na příď přilepte držák nárazníku 10. Na zadní čelo 11 nalepte výztuhu 12 a připojte ji k chlopním karoserie. Záď dokončete nalepením koncových světel 2x 13. Vytvarujete ložnou plochu 14, horní chlopně ohněte a přilepte z rubu ložné plochy, připojte čtyři blatníčky 15 a celek vlepte do karoserie. Na záď nalepte držák nárazníku 16 a do obou boků vlepte zpětná zrcátka – dva díly 17.
Pokračujete podvozkem. Z dílů 18 a 19 slepte přední nosič a vlepte ho mezi podběhy 5 a na úsečku D-D. Zadní nosič slepte z dílů 20, 21, 22 a vlepte ho do karoserie mezi úsečky E-E a F-F. Spodek zádě dokončete vlepením dílu 25 (lepte ho na žebro 22 a úsečky A-A, B-B a G-G), předem na něj nalepte nádrž 26, vzpěry 24 a šikmo (vyznačeno černou linkou) výfuk 29. Mezi oba nosiče os vlepte díl 23 (lepte na žebra 19 a 20 a na úsečky A-A, B-B) a polepte jej čtyřmi vzpěrami 24. Mezi oba nosiče vlepte díl 27 a vytvarovaný střední díl výfuku 28. Na příď přilepte nárazník 30 spolu s SPZ 31 a na záď nárazník 32 s SPZ 33. Nakonec na přední sklo nalepte dva stěrače 34.
Zbývají kola. Disk slepte z dílů 35, 36 a vlepte ho do vnějšího boku pneumatiky 37. Na vnitřní bok 39 nalepte zarážku 40 a oba boky spojte pláštěm 38. Stejným způsobem zpracujte i zbývající kola, nasuňte je na přední P a zadní Z osy a zakápněte lepidlem.

Slepení modelu František Sochor

Autor

Michal Antonický a Pavel Skokan