Renault Mégane Trophy

Renault Mégane Trophy
Sdílej
 
Model závodního vozu Renault Mégane je v pořadí třetím modelem z řady závodních vozů v měřítku 1:24.

Je středně náročný a je určen pro zkušenější modeláře.

PŘEDLOHA MODELU

Vůz se v této úpravě zúčastnil prestižních závodů Race of Champions 2006. Jezdec Mattias Ekström z Finska se s ním po finálovém boji proti Sébastienu Loebovi, který jel také s Renaultem Mégane, stal celkovým vítězem.

TECHNICKÁ DATA


Motor: Renault V6 - 3498 cc
Obsah: 3,5 l
Výkon: 235,5 kW
Max. rychlost: 250 km/hod.
Převodovka: Sadev, 6 stupňů + reverse
Kola / pneumatiky: Fondmetal / Michelin
Hmotnost: 900 kg
Rozměry (délka / šířka / výška): 4375 / 1910 / 1240 mm



OPRAVA - ABC č. 4/2008

V kresbě vystřihovánky Renault Mégane Trophy na s. 30 chybí část dílů 51 a 63. Tyto díly otiskneme znovu v ABC č. 5 (vyjde 2. února 2008). Zdatnější modeláři si je mohou dokreslit. Čtenářům i autorovi vystřihovánky se omlouváme.


PŘÍPRAVNÉ PRÁCE


Stavba vyžaduje přesnost a trpělivost, proto se nesnažte mít model hotový za odpoledne. Připravte si špendlík na anténu (délka 1 cm, barva černá), špendlík na vlajku (délka 2 cm, barva šedá) a špejli na čtyři osy kol (průměr 2 mm, délka 1 cm, barva černá). Ohyby z líce jsou značeny černým trojúhelníčkem, z rubu černým kolečkem.

Plochy určené k vyříznutí či proražení jsou přeškrtnuty červeně. Kdo chce, může si díly šasi (kromě chlopní) zpevnit podlepením papírem gramáže asi 80-100 g.


NÁVOD NA SLEPENÍ


Kola - čísla v černém poli
Slepte vnější disky z dílů 1, 2, 3, vnitřní disky ze 4, 5. Připravte boky plášťů 6 a z rubu do nich disky vlepte. Kola dokončete přípravou běhounů 7 a zkompletováním.

Karoserie a šasi - čísla v bílém poli

Pokračujte přední částí karoserie. Na masku použijte díly 1, 2, 3; vstup z dílů 4, 4b vlepte do nárazníku a celek doplňte dílem 5. Slepte k sobě díly 6, 7 a přilepte je zespodu k masce. Slepte horní kapotu z dílů 8, 9, 10, 11.


Připravte blatníky: pravý z dílů 12, 13 a 14, levý z dílů 15, 16 a 17. Nyní k sobě slepte přední masku a kapotu, poté k celku přilepte oba blatníky.

Pokračujte zadní částí. Slepte segmenty z dílů 18, 19 a 20, 21, dále 22, 23. Nakonec vše slepte k sobě.
Připravte boky karoserie. Na pravou stranu použijte bok 24, zadní boční sklo z dílů 25, 26 (propíchněte slot pro vlajku) a lištu 27.

Zpracujte spodní výstup z dílů 28, 29, 30 a celek přilepte k boku.
Na levou stranu použijte bok 31, zadní sklo z 32, 33, lištu 34.
Výstup slepte z dílů 35, 36, 37 a přilepte ho k boku.

Zpracujte střechu 38 (propíchněte slot pro anténu), vstup 39 přilepte z rubu. Připravte přední sklo 40 a střechu se sklem slepte dohromady.

Nyní karoserii zkompletujte. Začněte přilepením boků ke střeše a k přednímu sklu, pokračujte přilepením zadní části ke střeše a k bokům. Celek přilepte k přední části, nejdříve dveřmi a lištami, nakonec předním sklem.

Práci na karoserii dokončete zhotovením zadních blatníků: pravý blatník slepte z dílů 41, 42 a 43, levý z dílů 44, 45 a 46. Blatníky přilepte ke karoserii.

Do slotu na střeše vlepte z rubu anténu ze špendlíku.

Další částí stavby je zpracování podvozku a jeho postupné vlepení do karoserie.

Začněte přední sekcí. Zpracujte díl 47, doplňte ho pravými podběhy 48, 48b, levými podběhy 49, 49b a dílem 50 pro přilepení sekce k nárazníku. Připravte si pomocnou lištu z dílů 4x 51 a přilepte ji z rubu k dílu 47. Celek postupně vlepte do karoserie. Vše si vyzkoušejte nasucho, zvolte si postup, který vám bude nejlépe vyhovovat.

Zpracujte zavěšení - pravé z dílů 52, kotouče 53 a z osy (špejle o průměru 2 mm, délka 1 cm, barva černá); levé z 54, kotouče 55 a z osy. Osy nechte z kotoučů přesahovat o 2 mm. Zavěšení vlepte na vyznačená místa k dílu 47.

Pokračujte zadní sekcí. Zpracujte hlavní díl difuzéru 56, doplňte celkem z dílů 57, 58. Slepte podběhy - na pravý použijte díly 59, 60, 60b, na levý 61, 62, 62b. Celky přilepte k difuzéru. Připravte si pomocnou lištu z 4x 63 a přilepte ji z rubu k difuzéru. Celek vlepte do karoserie. Zespodu k difuzéru přilepte dvě přepážky 64.

Zpracujte zavěšení - pravé z dílů 65, kotouče 66 a z osy (špejle o průměru 2 mm, délka 1 cm, barva černá); levé z dílů 67, kotouče 68 a z osy. Osy nechte z kotoučů přesahovat o 2 mm. Zavěšení vlepte na vyznačená místa na podbězích 59 a 61. Nyní model uzavřete spodním dílem 69.

Zbývá zadní křídlo a detaily. Na křídlo použijte díl 70, pravou bočnici 71, levou bočnici 72 a dva držáky 73. Křídlo zkompletujte, ale zatím ho na model nelepte. Zpracujte dva výfuky 74 (z rubu je začerněte) a přilepte dozadu nad difuzér. Dvě tažná oka - přední 75 a zadní 75b - přilepte na místa podle návodné kresby. Slepte zrcátka, vždy ze čtyř dílů - pravé 76, levé 77. Připravte si vlajku z praporku 78 a ze špendlíku (délka 2 cm, barva šedá). Nasuňte kola na osy. Kdo chce, může kola zajistit maticemi 79. Na příslušná místa nalepte zadní křídlo a detaily.

OPRAVA - ABC č. 4/2008 zpracovaná autorem

Soubor obsahuje také díly oken, které tiskem nevyšly tak, jak byly původně graficky vyvedeny. Může nastat problém ohledně barev, ne každému se podaří sladit odstíny. Proto případně doporučuji po tisku a porovnání okna z dílů vystřihnout a přelepit přes původní z vystřihovánky.

Soubor je rozdělen na dvě části z důvodu limitu přenosu dat na server. Pro stažení klikněte pravým tlačítkem a zvolte "Uložit jako". Otevřete část megane_51_63_winds.zip a opravu v pdf exportujte.

Stahujte zde:

(http://sweb.cz/f1papercard/download/megane)

Autor

Konstrukce a slepení modelu Rado Radevicz