Jeho budova ve tvaru plachetnice se na ostrůvku vzdáleném stovky metrů od pobřeží vypíná do výšky 321 metrů. Existují tři způsoby, jak se sem dostat: luxusním Rolls-Roycem, lodí nebo vrtulníkem.
Všechny tři možnosti jsou velmi oblíbené. Přistávání vrtulníků na střeše Burj Al Arabu je běžnou dubajskou podvečerní podívanou. Přistávací plochu je možno přeměnit i na tenisový kurt. V roce 2005 si na něm zahráli Agassi s Federerem před turnajem Dubai Open.
Téměř vše, co v mrakodrapu mají návštěvníci možnost spatřit, je pokryto 24-karátovým zlatem a drahými kameny. Vybavení pokojů, zábradlí, sloupy, vodovodní kohoutky, květináče i toalety, všechno je pokryté zlatem, přesto však interiér působí vkusně a okázale.
Výška: 321 m
Město: Dubaj
Realizace: 1999
Počet pater: 60
Stát: Spojené arabské emiráty
PŘÍPRAVNÉ PRÁCE
Lomové čáry, které budete nařezávat z líce tisku, jsou kresleny plnou čarou, opatřenou mimo kresbu dílu černou šipkou, jejíž špička směřuje na lom. Čáry, které budete nařezávat z rubu tisku, jsou kresleny rovněž plnou čarou, ale opatřenou mimo kresbu dílu čerchovanou čarou (-.-.-) a bílou šipkou, jejíž špička směřuje na lom.
Výřezy ploch z dílů jsou kresleny červenou úhlopříčkou. Jednotlivé díly se k sobě lepí pomocí chlopní se zobrazením čísel dílu, kam má být díl přilepen. Díly 8L, 8P, 9L, 9P doporučujeme podlepit kancelářským papírem a nechat pod zátěží důkladně proschnout, aby nedošlo k jejich zvlnění.
NÁVOD NA SLEPENÍ
Stavbu začněte dílem 1, připomínající plachtu plachetnice a shora připojte díl 2, na kterém bude spočívat přistávací plocha pro vrtulníky. Po stranách díl 1 olemujte díly 3, 4 a připojte k hlavnímu dílu modelu 5. Před zpracováním dílu 5 do něho nezapomeňte vyříznout otvor. Takto vytvořený plášť budovy opatřete střechou, díl 6, a umístěte na podstavec, díl 7 s prořezaným otvorem.
Nosnou konstrukci po obou stranách budovy vytvořte slepením rubových stran podlepených a proschlých dílů 8L, 9L a 8P, 9P. Nezapomeňte na prořezy označené červenou úhlopříčkou. Po důkladném proschnutí pod zátěží můžete obě konstrukce připojit k budově pomocí nosníků 10, 11, 12, 13 a k podstavci pomocí chlopní na dílech 8L a 8P.
Nejvyšší místo budovy, stožár, vytvořte ze špejle o délce dílu 15 a natřete bílou matnou barvou. Po proschnutí navlékněte pět zpracovaných nosníků, dílů 14, tak, jak je to naznačeno na díle 15. Pokud jsou všechny nosníky v zákrytu, můžete stožár připojit k nosným konstrukcím 9L a 9P.
Zbývá ještě připojit restauraci a přistávací plochu. Restauraci vytvarujte z dílu 16 a po stranách připojte dva díly 17. Celek zasaďte do již vytvořeného otvoru v plášti budovy, díl 5.
Přistávací plocha vznikne z dílu 18 slepením rubových stran. Zespodu umístěte kužel vytvarovaný z dílu 19. Celek připojte k budově pomocí nosníku 20 a dvou vzpěr 21.
Celou stavbu modelu zakončete přilepením spodní části podstavce 22 rubem k rubu horní části podstavce 7.
NÁVRH Antonín Krejčíř
KONSTRUKCE Antonín Krejčíř
SLEPENÍ Antonín Krejčíř
NÁZEV Burdž al-Arab
MĚŘÍTKO 1:1250
ROZMĚRY V CM D 10 V 25 Š 10 (se základnou)