Nejlepší lanovky do zatáčky: Přesvědčte se, že nemusí jezdit rovně podle pravítka
Úhlovou stanici najdeme také na kabinkové lanovce Firstbahn ve švýcarském Grindelwaldu
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Úhlová stanice šestisedačkové lanovky Kringsalmbahn na Obertauernu, vystoupit ani nastoupit zde není možné
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Osmikabinková lanovka Hochzillertalbahn III v rakouském Kaltenbachu má trasu zalomenou o 1,8° pomocí šikmých kladek, toto zalomení je rozděleno na 4 podpěry, na snímku je jedna z nich
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Monumentální konstrukce se zalomením na kabinkové lanovce Rellerli ve švýcarském Schönriedu
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Lanovka Rellerli byla v provozu do roku 2018, v současnosti je mimo provoz
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Zalomení dnes už neexistující dvousedačky Grasjochbahn ve Schrunsu bylo řešeno systémem Zwirbelkurve, tažná větev je zalomena pomocí odkláněcích vodorovných kladek
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Zalomení Grasjochbahn, v roce 2011 byla tato lanovka nahrazena moderní osmikabinkou
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Celkový pohled na zalomení Grasjochbahn. Dnes tuto lanovku najdeme v Karlově pod Pradědem, avšak již bez zalomení trasy
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Dvousedačka Alp Languard ve švýcarské Pontresině využívá pro zalomení systém Baco
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Detail speciálního lanáče systému Baco se zasouvacími kolíky
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Systém Baco má speciálně upravené úchyty
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer
Schéma vedení lana u systému Zwirbelkurve
|
Rodolphe Gand, Radim Polcer