Tunel na konci světa: Čeští inženýři v akci
1
/
28
Prohlédnout znovu
Tunel na konci světa: Čeští inženýři v akci
30 km dlouhý Arnarfjörður propojí se světem tunel
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Čeští inženýři razí tunel na Islandu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
1: Laserový skener vytvoří 3D model vyraženého tunelu se všemi detaily
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Stavbyvedoucí Josef Malknecht má rád ábíčkovské papírové modely - zvlášť techniku!
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Masivní vzduchotechnika odsává z tunelu prach a plyny
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Ubikace pro pracovníky vypadají jako polární stanice
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
V zimě jsou cesty průjezdné jen v silných autech a s velkou opatrností
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Ražba tunelu je závislá i na moderní počítačové technice
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Předsunutá základna: skladové a servisní haly
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
1: Laserový skener vytvoří 3D model vyraženého tunelu se všemi detaily
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
2: Geolog Eda Straka ukazuje islandský bazalt
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
2: Sedimentární vrstvy v bazaltové čelbě
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
2: Korunky vrtáků mají různé průměry
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Skála jako ementál
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
3: Přesná mapa navrtávání čelby se přenáší i na monitor vrtracího vozu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
3: Přesná mapa navrtávání čelby se přenáší i na monitor vrtracího vozu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
3: Přesná mapa navrtávání čelby se přenáší i na monitor vrtracího vozu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
4: Tekutá trhavina se z tanku pumpuje přímo do děr s rozbuškami
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
4: Tekutá trhavina se z tanku pumpuje přímo do děr s rozbuškami
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
4: Tekutá trhavina se z tanku pumpuje přímo do děr s rozbuškami
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
5: Okamžik odpalu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
5: Okamžik odpalu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
5: Rubaninu vyvážejí dampry s hydraulickými pístnicemi
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
6: Česká chlouba - mobilní betonárka a její digitální ovládání
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
6: Česká chlouba - mobilní betonárka a její digitální ovládání
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
6: Nanášení betonu
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Mourrison má jasno
|
ABC/Lukáš Fibrich
Český tunel v západních fjordech zjednoduší přístup k vodopádu Fjallfoss
|
Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Tygří kotě nesedí v koutě! Roztomilé mládě porazilo nepřízeň osudu a řádí ve výběhu
Hrozně se mi líbí jeden kluk, ale nelíbí se mi, jak se chová
Vyzkoušeli jsme: LEGO Dreamzzz Cooper a jeho robotický dinosaurus C-rex
Vadí mi, že máma dává moje fotky na Instagram a Facebook
Sardinky pro skunky: Proč zoolog nesmí být rozmazlený?
Vousatá dvojčata s knírem: Mají se k světu, kde je uvidíte?