Tiskneme na 3D tiskárně: Fusion 360 - Rozšířená práce

Tiskneme na 3D tiskárně: Fusion 360 - Rozšířená práce
Minule jsme si představili program Fusion 360, tentokrát si v něm zkusíme vymodelovat jednoduchou raketu. Jak tisknout na 3D tiskárně, prozrazuje Josef Průša z Prusa Research.

Nákres ve FUSION 360

V programu Fusion 360 začněte vlevo nahoře funkcí Create Sketch. K dispozici je spousta kreslících nástrojů, vám bude stačit Line (první zleva). Jednoduchým klikáním nakreslete rovné úsečky, pokud podržíte myš, vzniknou křivky.

Tvorba každého 3D modelu začíná nákresem (funkce Sketch) • 

Vytvořte jednoduchou siluetu poloviny rakety včetně jednoho stabilizátoru. Je důležité, aby celý tvar byl uzavřený (poznáte to tak, že jeho vnitřek zmodrá) a aby levá hrana siluety byla přesně svislá.

3D tvar

Klikněte na Finish Sketch. Klikněte na siluetu samotné rakety a vyberte v nabídce Create funkci Revolve. Jako osu otáčení (Axis) vyberte svislou levou hranu siluety. Vytočí se vám celý trojrozměrný tvar.

Klikněte na Finish Sketch • 

Stabilizátor

Nyní si označte zbytek nákresu, tedy stabilizátor. Vyberte z menu Create funkci Extrude. V roletce Direction vyberte Symmetric - vytahovat na obě strany stejně. Pomocí modrých šipek vytvořte stabilizátor.

Nyní si označte zbytek nákresu, tedy stabilizátor • 

Spojení

Všimněte si, že rovná zadní strana stabilizátoru nedoléhá přesně ke kulatému tělu rakety. Nejjednodušeji to vyřešíte tak, že pomocí funkce Move z menu Modify stabilizátor lehce posunete směrem do těla rakety.

Pomocí funkce Move z menu Modify stabilizátor lehce posunete směrem do těla rakety • 

Množení stabilizátoru

V menu Create najdete funkci Pattern-Circular Pattern. Označte stabilizátor, jako osu vyberte opět levou hranu siluety rakety a zvolte, kolikrát stabilizátor dokola nakopírovat.

V menu Create najdete funkci Pattern-Circular Pattern • 

A je to!

Hotovou raketku už jen označíte a spojíte stabilizátory s tělem (funkce Join v menu Modify). Práci si uložte a pak celý výtvor vyexportujte k 3D tisku (úplně vlevo nahoře File, Export, zvolit formát STL). Hotovo! Stejným principem snadno vytvoříte jakýkoliv podobný pravidelný objekt (třeba vázu).

Autor

Josef Průša

Hry