Tvoříme v Ylands: Entity

Video se připravuje ...
Sdílej
 
V tomto díle seriálu návodů, jak tvořit ve hře Ylands, naší únikové hře konečně vdechneme život. Mapu oživíme faunou a necháme zazelenat flórou.

Soubor s rozpracovaným Ylands projektem si můžete stáhnout tady.

Přes nabídku Entity v Ylands přidáme Obrovské pískovcové dveře (nebo jakékoliv jiné, které se nám líbí). Podobným způsobem jako dveře bude fungovat i např. pirátská truhla, do které můžeme schovat předmět. Ve vlastnostech zaškrtneme NEZNIČITELNÉ a JE ZAMČENO. Zkontrolujeme, že je odškrtnuto JE OTEVŘENO.

Přes nabídku Entity přidáme Obrov- ské pískovcové dveře (nebo jakékoliv jiné, které se nám líbí) •  ABC

Do scény přidáme klíč (rezavý nebo jakýkoliv neoznačený, které slouží k odemykání zamčených entit). Pokud klíč nemůžete najít, použijte vyhledávací pole v dialogu entit a napište „klíč“. Klikneme na klíč levým tlačítkem a ve vlastnostech zaškrtneme NEZNIČITELNÉ, SEBRATELNÉ, a naopak nezaškrtnuté OBCHODOVATELNÉ.

Ve vlastnostech zaškrtneme NEZNIČITELNÉ a JE ZAMČENO •  ABC

Ve vlastnostech dveří je položka ID válce. Je to unikátní identifikátor zámku dveří a klíče. Klíč odemkne všechny dveře, které mají stejné ID (číslo). Nastavte tyto dvě hodnoty na stejná unikátní čísla, např. 101. V tu chvíli klíč otevře jen zámky s tímto identifikátorem/číslem. Důležité je, aby čísla byla stejná!

Do scény přidáme klíč (rezavý nebo jakýkoliv neoznačený, které slouží k odemykání zamčených entit) •  ABC

Chcete klíč schovat do truhly? Přidejte truhlu, klikněte levým tlačítkem pro vlastnosti. V nabídce entit zvolíme na klíč a přidáme ho do jednoho z modrých polí ve vlastnostech truhly označených jako Obsah Kontejneru. Pro nastavení klíče osvobodíme myš a klikneme na ikonu klíče v Obsahu Kontejneru. Zde už uvidíme nastavení klíče.

Chcete klíč schovat do truhly? Přidejte truhlu •  ABC

Vstupní oblast hry by měla kypět životem faunou a flórou. I když bychom mohli stromy, kytky, kameny, klacky a další přidat přes nabídku entit, ukážeme si nástroj Objektový štětec. V nabídce PALETA klikneme na bílou šipku dolů z obrázků a vybereme si, jakou paletu Entit použijeme. Já zvolil Tropickou pláž.

Ukážeme si nástroj Objektový štětec, který zalesní vstupní oblast hry faunou •  ABC

Ve spodní části dialogu pomocí zaškrtávacích políček ještě můžeme vypnout objekty, které nechceme přidávat. Nastavíme TVAR, POLOMĚR a INTENZITU a začneme „kreslit“ na terén.

Jak jít zpět? •  ABC

V horní části u menu je šipka ZPĚT, kde můžete veškeré úpravy vrátit a začít znovu. Jednotlivé přidané Entity se dají také přímo ve scéně vybrat a stiskem klávesy DELETE smazat.

Soubor s novými úpravami si můžete stáhnout tady.

Pomoc, nevím, jak dál!

V případě záseku napište o pomoc Mourrisonovi na e-mail mourrison@abicko.cz. Můžete také kontaktovat tvůrce hry skrze jejich Discord kanál uvedený na oficiálních stránkách hry Ylands.

Ylands: Trochu jako Minecraft, trochu jako Roblox

Ylands: Trochu jako Minecraft, trochu jako Roblox

Tvoříme v Ylands: Založení projektu

Tvoříme v Ylands: Založení projektu

Tvoříme v Ylands: Práce s objekty

Tvoříme v Ylands: Práce s objekty

Tvoříme v Ylands: Úpravy terénu

Tvoříme v Ylands: Úpravy terénu